Lordag 16 april 2011

Jo alltsa.. Jag har dragit till Mexico och det rullar pa kan man sag. De senaste tre dagarna har jag hunnit mellanlanda i Amsterdam och i USA, jag har bott pa ett halvsunkigt hotell "med tennisbanor" (las: cementerade basketplaner med streck dragna aven for tennis), atit micrad mat pa samma hotell, liksom avstatt fran ett morgondopp pa hotellets "strand". Jag har tagit baten over till Isla de Mujeres och hamnat pa ett sa harligt hotell att vi nu bokat in oss for ytterligare tre dagar med havsutsikt, AC och strandpromenad alldeles nastgards, "uppvarmd pool" och wifi i lobbyn som for ovrigt ligger helt utomhus. 
Jag har mott ett gang arroganta amerikaner, ett gang overviktiga amerikaner och ett gang hogljudda amerikaner eller... hur var det nu? Nastintill alla amerikaner hade de har fina egenskaperna va? Lite som svenskar pa sunny beach. 

Jag har druckit SOL pa stranden, jag har druckit Corona pa stranden och jag har druckit Double X pa stranden.  
Jag har atit guaccemole varje dag (ibland tva ganger om dagen) och vi har infort ett betygsattningssystem over just guaccemole. Jag och Tony har lite olika kriterier for vad som anses vara en bra guaccemole. 
Till exempel:
Bra guaccemole Alexandra - Sma bitar lok eller helst ingen alls
Bra guaccemole Tony - Stora bitar lok

Sist men inte minst har jag badat i ett hav precis sadar blatt som jag dromde att det skulle vara.

Ett eventuellt kommande problem har vi stott pa - I Mexico far man inte slanga toapappret i toastolen, det kan bli unpleasant, men an sa lange mar vi bra.




Kommentarer
Postat av: Carro E (sis)

Lyxigt!

2011-04-17 @ 20:08:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0