Mandag 18 april 2011

Soleksem, soleksem, nedrans soleksem. Vaknar tidigt i vanlig ordning. Googlar soleksem i hotell-lobbyn. Drar till apoteket och koper kortisonsalva (Cortisona). Smorjer in mig, googlar kortisonsalva igen och angrar mig. Kan det vara sa at den har "BananaBoat-australiensiska-solskyddsfaktors-sprayen" tappt igen mina porer och att jag darfor fatt soleksem? Jag valjer att tro det, eftersom jag inte accepterar att jag skulle vara kanslig for solen(?).
Gamla hederliga Nivea 30 far skydda mig idag, Nivea och skuggan av parasollet.

Per har rekommenderat lime-soup, sa idag tog jag mod till mig. Vill harmed beratta att emetofob-Alexandra har kakat kyckling utomlands idag. Inga krakningar an sa lange och det har med att kaka kott utomlands kanske funkar anda. Gode Gud sag nu inte att jag far salmonella!!



Solnedgang vid stranden och nu knackar dagens storsta problem pa dorren - Var ska vi ata ikvall.

Jag har ju inte berattat om vilket perfekt boende vi har. Hotell Roca Mar har verkligen inte gjort oss besvikna. Vi bor helt pa andra sidan fran city och stoket. Precis utanfor gar det en liten strandpromenad dar vi faktiskt bade powerwalkat och sprungit. Poolen ligger sa att man har utsikt over havet och sist, men inte minst - Skithuset. Har snackar vi havsutsikt. Toaletten ar uppbyggd som en liten glasbur och vi ar glada att vi kanner varandra sa val. Alla andra toaletter kommer i fortsattning ses som oerhort blase. Imorgon drar vi mot Isla Holbox. So long!


Kommentarer
Postat av: Jennica

Alex! Jag saknar dig, har lite att berätta, när kommer du hem?? Puss

2011-05-02 @ 15:51:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0