Kälkåkning och innebandy VM

Som sagt tiden rullar på i ett rasande tempo och under veckan som gått så har jag blivit övertalad av en jobbarkompis som är tränare för ett "damlag" att börja träna fotboll. Har ju egentligen aldrig varit någon stjärna i fotboll, men min kropp är i stort behov av träning.
20 minuter in på träningen torsdags blev jag varse om exakt i hur stort behov min kropp är av träning. Att spela fotboll med tjejer som är 10 år yngre tar på självkänslan kan jag lova och min åldersnoja avtar på inga sätt av detta. Trots allt var det kul och jag genomförde de nästan två timmarna och såhär nästan 4 dagar senare känns det fortfarande kan jag lova.
På onsdag är det sista träningen innan juluppehållet - Skönt... Ehhh!

Innebandy-VM är i full gång och Anna och Johans lägenhet har i helgen mest påmint om en fritidsgård. Fullsatt lördag och söndag för att se semi och final live. Schweiz överraskade med att spela riktigt tight i semifinalen och alligators målvakt Tönz ska ha en stor eloge för en välspelad match. Idag gick jag så långt så att jag drog på mig Sverigetröjan... dessvärre inte till någon nytta. Riktigt spännande match, men dessvärre förlust i sudden death och jag lider med Warbergarna.
Liselotte, Emma, Johanna, Sandy och Linda det var kul att se er i televisionen =)... hade gärna suttit med er.



Vår kära Nikon  har kommit tillbaka från reparation och det visade sig vara ett produktionsfel, gött med lite flyt.
I veckan har det snöat tre dygn i streck och detta har lett till att kameran använts flitigt.



När det snöar i dagarna tre blir jag inte bara fotosugen utan även skidåkarsugen. I helgen var jag extremt inställd på att premiäråka, men av olika anledningar blev det inte så. Eftersom det spritter i hela mig när jag tittar upp mot bergen har jag under en period idag betett mig som ett barn och inte alls varit nöjd med min tillvaro när jag insåg att det inte skulle bli några skidor. Såhär några timmar senare inser jag hur bortskämd jag var en stund tidigare idag.
Den här dagen har verkligen varit super!!
Andersons, Ericssons, Gerber, Pfiffner och det svenska paret Lina och Rickard från Chur unihockey begav sig idag till Fideris. Resan till Fideris tog runt 20 minuter och därefter åkte vi shuttlebus upp till 2000 meters höjd. Uppe på toppen dracks det cafe-lutz - typ punsch i en restaurang med panoramafönster och sedan bar det av nedför i form av kälkåkning. 1.2 mil lång var banan och det var skitkul =). Gissar att det här kommet bli ett välbesökt utflyktsmål när besökarna börjar trilla in efter nyår. Efter en sådan här härlig dag går en jobbarvecka snabbt och snart är vi hemma i svedala. Ska bli grymt att träffa familj och vänner. Kramar till alla nära och kära!

 








Kommentarer
Postat av: Anna

Shit, när fick du tid att skriva allt det här... :)Kul att läsa! Tack, för en riktigt rolig dag igår. Måste se till att det blir skidor snart med...kanske nästa helg? Vi får se hur det ser ut för min del då, väntar ju besök, men är oxå sugen på att åka. Höfterna är allt lite möra idag...vi hade ju lite annorlunda kälkteknik du o jag efter att ha sett bilderna:)Hmm...



Nähä, nu blir det frukost hos oss o sen måste vi nog förbereda julen lite. Lite godisbak kanske? Ha en bra dag, hörs o ses snart igen. Stor kram Anna

2008-12-15 @ 09:45:50
URL: http://aanderson.blogg.se/
Postat av: Linda

Hej! Kul att ni tittade, och fick se oss vackra svenska flickor på tv :)

Jäkla Finland..det vart riktigt tungt efteråt, den absolut värsta förlusten jag varit med om.

Alla hälsar så gott! Umgicks rätt mkt alla vi spelarfruar, vilka goa tjejer det är från Warberg!



Hur har ni det där nere? Börjar ni längta hem till julen hemma i Sverige? En vecka kvar, dax att börja ta tag i julshoppandet, julbaket och allt annat bök :)

Hoppas ni mår gott! Saknar er!!

Kramar Linda

2008-12-16 @ 17:08:01
URL: http://calebsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0