Skägget i brevlådan

Tre mozzarellamackor och första avsnittet av julkalendern ... nu är jag belåten. En 9 timmar arbetsdag och tyskalektion är avklarad. Nästan all handling inför helgen är gjord och nu återstår det roligaste - städa. Tänkte att även om jag egentligen inte har något att skriva är det är nog bäst att jag uppdaterar bloggen innan städningen för i helgen lär det inte finnas så mycket tid över ;) Jag är en mästare på undanflykter.

Imorgon 14.15 landar mamma och pappa på Zürich flughafen och därefter är schemat späckat. Har gått in på wetter.ch och smhi.se ungefär en gång i halvtimman idag på jobbet. Allt handlar om vädret, så är det bara. Som tur är ser solen ut att titta fram lite söderut så på lördag får det antagligen bli en resa mot det väderstrecket. Wetter.ch uppdaterar sin sida väldigt ofta och under dagen har rapporterna gått från regn till snö och nu till regn igen - attans, mycket hellre snö än
regn.  Jag hade nämligen hoppats på att mamma och pappa skulle vakna till den här utsikten på lördag:



Har jobbat på som sjutton denna veckan - 38 timmar redan, så nu kan jag flexa lite inför morgondagen och förhoppningsvis även på måndag. Var inne hos chefen och pratade lite om att gå hem tidigare de närmsta dagarna  ... så himla gött han sa bara "kein problem" det viktiga är att man får ihop ett visst antal timmar på ett år. Alla är verkligen jättetrevliga mot mig på jobbet. Nästan varje kafferast slutar det med att vi sitter och pratar om Sverige, alla här nere är så nyfikna och har så mycket gott att säga om vårt avlånga land - det är kul!
På fredag är det julfest, men jag har tackat nej och frågan är om jag inte gjort det även om mamma och pappa inte skulle kommit - har fortfarande men efter den företags-julfest jag infann mig på förra året.

Nähepp... nu är det tajm att ta tag i den här lägenheten. Schönen Abend folks!

Kommentarer
Postat av: Linda

Jisses vad mycket snö ni har! Fusk!

Jag har absolut inget sånt att skryta med här hemma i Sverige, regn regn regn..

Hoppas ni får en kanonhelg med mor och far!

Fredag i metropolen Jönköping innebär städa, shoppa och "På Spåret" med tacos och mamma! Mys!

Hoppas ni mår väl, hälsa Tony så gott!

Kramar Linda

2008-12-05 @ 12:25:36
URL: http://calebsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0