Tio i topp

En dag kvar.. en ynka dag kvar sedan är det fritt i över två veckor och jag ser fram emot en massa roligheter. Allting börjar egentligen redan imorgon kväll, då det är latinogala med Tonys jobb. Så mycket som jag har hört om alla dessa människor som jobbar där. Om jag observerar riktigt ordentligt så känns det som att jag eventuellt kan ha ett uppslag inför SVT nästa humorprogram färdigt redan efter helgen.
Tänkte lista 10 saker jag ser fram emot den närmsta tiden =)

1. Träffa familjen och släkten inklusive nyförvärvet Elton "michelingubben" Hast.
2. Träffa alla grymma vänner
3. Klipptiden hos Jennica "Elite" Toresson den 23:e
4. Köttbullemackan och grönskapssoppan på julafton
5. All övrig julmat
6. Fest på juldagen =)
7. Dubbeldop 28:e
8. SHOPPING i hyffsade affärer
9. Min första lön sedan september
10. Kebabrullen vid tresnåret på campino natten till den 26:e

Skulle lätt kunna göra den här listan till en  hundra-i-topplista. Ska bli så jäkla grymt att träffa alla nära och kära igen. Både jag och Tony längtar som tusan och den senaste veckan har främst liknat någon slags nedräkningshistoria.
Tomten står inte med på min tio i topp lista, men självklart är det en av höjdpunkterna som väntar. När jag tittar på min lista kan jag liksom bara konstatera att prioriteringarna har ändrats lite genom åren - kebabrulle - tomten - kebabrulle- tomten - kebabrulle - tomten.
Är främst nyfiken på hur det lilla yrvädret nedanför ska reagera på tomten, i mitt huvud på jobbet bland alla siffror kan jag se henne skrika rakt ut ... haha.. ska bli kul att se om detta besannas eller om tårarna kommer liksom förra året. Fast å andra sidan vem tusan blev inte rädd för den läskiga tomten som dök upp förra året ;) (kolla in ögonen)



En fantastiskt glad nyhet är att en kille på jobbet har tipsat om att man kan ställa om alla två schweiziska kanalerna till engelska när det är engelska serier.. och ta mig sjutton det funkade - GRYMT!
Så den senaste veckan har det kollats Simpsons och sedan diverse andra såpor som jag betraktar som skräp hemma, men nu funkar alladeles ypperligt.

Igår genomförde jag även min andra fotbollsträning och idag mår kroppen som den förtjänar. Att man tillåter sig själv att bli så otränad det är för mig en gåta och borde vara förbjudet. Småtjejorna springer runt mig och dribblar av mig som jag vet inte vad. Igår var det X-mas tournament och först efter halva träningen insåg jag styrkan i att vara störst i sällskapet. Lite armbågar i sidorna (axlarna) och häva-sig-fram metoden funkade emellanåt riktigt bra och för första gången förstår jag hur det är att vara den större i en närkamp - Bra mycket lättare!
Vi spelade tre mot tre och även denna gången var jag helt slut efter en fjädedel in på träningen. Sista matcherna lät jag de två smärta brudarna springa fram och stressa medan jag vaktade målet och kontrade cirka två gånger var femte minut. Lite mål fick jag lagt in i alla fall och det ÄR en härlig känsla, hade nästan glömt bort hur det kändes. En hedrande andraplats slutade team St Gallen på.

Nu måste jag sluta för på TV:n drog det precis igång en film och den är på engelska wooohoooo... (glädjetjut a´la Olle).... som jag visserligen såg på planet ner till Malaysia för ex antal år sedan, men ändock - ENGELSKA!
Ett glas vin på det, mysbrallor, sängen och sedan alltså nur ein arbeitstag und dann ein frohes weihnachten =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0