Bronchitis

Läkaren gjorde en synnerligen genomgående läkarundersökning på herr Eriksson idag och konstaterade därefter luftrörskatarr. Inte riktigt svaret Tony väntat sig eller hoppats på. Sjukskriven ytterligare en vecka från jobbet och match på söndag är uteslutet. Om läkaren får som han vill är Tony borta från allt som heter innebandy de närmaste tre veckorna, men det vill inte mr.T.
Återbesök hos doktorn på måndag och intag av Umckaloabo, Diclofenac och Triofan tills dess.

Idag är det fredag och vanligtvis den bästa dagen på veckan, men jag är sååå uttråkad. Vår Tv har gått sönder och som "stand in" har vi fått en kanonfin 20 tummare med VHS (?). Av de 10 kanaler vi just nu zappar mellan (eller snarare går fram till TV:n och trycker fram) är två på franska, två på italienska, tre visar myrstack, en visar schweiziska nyheter nonstop (behöver jag upprepa att det här landet är stort som skåne?) de andra två är på tyska och visar just nu en tysk såpa och på den tioende kanalen står en medelålders kvinna och utövar någons slags yoga.
På kanal5.se kan man nu kolla på Boston Tea Party, men vi lyckas inte få upp bilden i helskärm längre... Warum någon??

Tony har under kvällens lopp hunnit vinna över mig i Yatzy med 2-1 i matcher, jag vann över Tony i UNO med 3-0 i matcher klockan är 18.22. Igår tillagades det tacopaj i Neugut och eftersom det blev fem portioner över behöver det inte tillbringas någon tid i köket ikväll heller ... Vad ska vi hitta på?
Vissa dagar önskar jag mer än vanligt att man kunde direktflyga hit Christoffer, Elias, Hampus, Engla, Elton, Jonathan och Melker... då hade vi haft att göra och paren Ericsson/Wikström, Ericsson/Hast och Eriksson/Carlsson hade kunnat korka upp en flaska rött och dega ner sig i soffan.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0