JOBB =)

Om inte min tyska sviker mig fullständigt så tror jag att jag har fått ett jobb. Sportchefen ringde tidigre idag och meddelade denna fantastiska nyhet. Jag börjar på måndag - Lovely!
Min arbetsgivare heter SWIBI AG och är ett dotterbolag till Rätia Energi. Jag vet inte exakt mina arbetsuppgifter, men det är i alla fall kontorstider och med det ledigt över jul och nyår. Dessutom har jag 10 minuters gångväg till kontoret vilket är perfekt. Ja, än så länge känns detta oerhört bra som ni kanske förstår. Nu hoppas jag bara innerligt att det är så bra som det verkar - att jag ska klara av det och framförallt att jag ska trivas.
Den senaste tiden här har påmint alldeles för mycket om mina korta visit i Oslo. Idag var jag bara tvungen att lyssna på låten som spelades om och om igen på hammerstadsgate. Anders (eller var det Per? ) hade tagit fasta på "I was looking for a job and then I found a job" ... "Det är liksom så det ska vara"..... Varken jag eller Anders hittade några vidare jobb, men nu har jag faktiskt fått tag i ett och även om jag är långt ifrån "miserable now" så är det skönt att lyssna på "The Smiths". Känns lite som revansch från svunna tider =)
Lyssna och njut!



Idag har jag och min hostande darling varit på IKEA i St Gallen. Där har det handlats täcken och kuddar så nu är vi väl förberedda inför våra närmaste besök. Tonys föräldrar kommer hit nu torsdag till söndag och sedan kommer min mam o pap första helgen i december. Ska bli fint med lite Sverige-besök.
Fint med IKEA-besök är att det finns en svensk-shop. Svenskt godis har aldrig smakat så gott, juleskum kan för övrigt vara det godaste godiset ever. Ser även fram emot lite avokado med svart kaviar... eller kanske skulle ge mig på sushi igen med kaviar i och kanske tonfisk... mmm... det får det nog bli.
Svensk mat is da shit... så är det bara!
Nu ska jag njuta mina sista dagar som husfru.





Kommentarer
Postat av: elias o carro

Härligt me ett sånt jobb alltså!! Grattis!!

Och IKEA besök också.. har ni långt dit? Kan tänka mig att de e som julafton2 att få massa trad.mat=)

Ja, nu e vi bloggpolare.. ska bli spännande detta! kram e

2008-11-12 @ 01:33:04
URL: http://elais.blogg.se/
Postat av: Linda

Grattis!! Om du nu hörde rätt dvs..:)

Vad kul, bara jag kvar nu då.

Hoppas det blir bra!

Julskummen på bilden såg inte helt fel ut! Får bli en tripp till Ikea i veckan!

Hoppas ni mår bra!

Kramar från Bern

2008-11-12 @ 12:17:12
URL: http://calebsson.blogg.se/
Postat av: mattias

Tjena kussen!

Kul att höra att du (kanske) fått jobb!

Om du någon gång skulle behöva översättningar eller bara snacka lite tysk grammatik är det bara att slå en pling, har kvar min gamla bibel DU KANST! från den härliga Katrina Oginsky tiden=)

Har kollat WIC två matcher irad nu...ITS NOT THE SAME! Ingen Karl-Erik i kön, ingen Tony på plan och knacka på främlingen framför bara för att säga "de där är min kusin, hon som pratar" går inte heller. Det va bättre förr. Lycka till med jobb och spel

2008-11-15 @ 22:55:30
Postat av: Anna-Kajsa

Grattis, grattis till jobbet. Kontorstider å allt, lovely. Nu har jag fått insipation och ska sätta på The Smiths, tack!

2008-11-16 @ 11:04:42
Postat av: Johanna Å

Hej tjejen!

Grattis till jobbet!

Vet precis hur det är, IKEA i Adelaide blev rensad på senapssill och lax förra hösten och har enligt rapport inte återhämtat sig än. Skumt att gå och köpa julmust o lättglögg i 35 graders värme i bikini men Oj vad man saknar svensk mat när man är utomlands. Lider med dig :-)

Tänkt nåt mer på Prag över lucia eller? Hade varit najs!



KRAMAR

2008-11-16 @ 14:53:00
Postat av: Alexandra

HEEEEJ kusin Mattias! Har sökt dig förgäves på facebook - Det är dags att skaffa en nu. Din lillasyster säger att ni eventuellt är sugna på att komma ner en sväng. Pliiis gör det, hade varit kanon och dessutom får ni ju då se riktig innebandy ;). Lovar att höra av mig så snart jag står i en klurig språklig situation =). Ryktet säger att din näsa mår sådär - trist (Tony ver hur det känns). Dessutom sägs det att det var ett jäkla liv på kustis alternativt annat varberghotell för några helger sedan. Haha.. skrattade som tusan när mamma berättade. Saknar familjen Netterberg. Massa kramar

2008-11-18 @ 16:26:56
URL: http://alexericsson.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Johanna! Saknar verkligen er brudar här nere. Har du och Liselotte hittat någon annan lämplig vecka att komma? Hade varit sååå kul. Eftersom jag numera är heltidsanställd blir det inget Prag för min del. Hade verkligen varit skitkul, men man kan inte vara med på allt. Hoppas ni brudar får det toppen och att guldet försvaras. Kramar, Alexandra



2008-11-18 @ 16:29:51

2008-11-18 @ 16:30:52
URL: http://alexericsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0