Lussekatter

Bror skickar över julsånger, jag förbereder mitt livs första lussekattsbak och igår kväll var det julmarknad i Chur. Julen är verkligen på väg. Mitt mål var att ha igång svensk TV när julkalendern sätter igång, men det verkar ju inte hända. Vi väntar på att vår hyresvärd ska godkänna att vi sätter upp parabol på taket... maniana, maniana!
Ikväll kommer alla innebandyfruarna från alligator malans till Neugut och här bjuds det på svensk glögg, pepparkakor och förhoppningsvis lussekatter. Usch är verkligen nervös inför det här julbaket och skjuter hela tiden upp det.. hoppas verkligen det går bättre än med kladdkakan.
Har hittat ett recept från hemmets journal där man varken behöver kesella eller kardemumma.. ser enkelt ut, men allt kan hända.
Julmarknaden igår var riktigt mysig, men både jag och Tony var trötta så kände mest in lite stämning och shoppade istället tröja till Tony och nya jeans till mig. Min garderob är i verkligt stort behov av att shapeas upp, framförallt nu när jag jobbar med kostymnissar.

Näeee... nu har jag inget mer att skriva och borde verkligen sätta igång att baka om allt ska hinna bli klart innan gästerna kommer. Håll gärna tummarna för halvsjuke Tony ikväll, hans hosta vill verkligen inte ge med sig. Som motstånd ikväll står Tigers som ligger på en betryggande andra plats. har sagt det förr - Viktiga poäng.

Kommentarer
Postat av: Linda

Hej vännen!

Hoppas ditt lussebakande har gått bra, tyckte själv att kladdkakan såg riktigt kladdkakig ut! Perfekt!

Låter mysigt med adventsfika, ska själv fira imorgon med familjen. Mys mys. Hälsa Frau Anderson!

Hoppas du trivs på nya jobbet! Må gott så hörs vi snart!

Kramar Linda

2008-11-29 @ 20:09:47
URL: http://calebsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0