Poker

Det var med poker vi fördrev tiden igår. Några killar i laget brukade spela pokerturnering i en lokal i Chur på fredagarna. Utan min egentliga vetskap tyckte Tony att jag också skulle spela och anmälde därmed även mig till detta lilla event. Det var ju ett bra tag sedan jag spelade poker nu och det hela gjorde mig ganska nervös.
Väl framme i lokalen fick vi dra ett kort ur en burk som avgjorde vid vilket bord och vid vilken plats vi skulle sitta. Jag, Johan och Sandro hamnade vid samma bord, detta stillade mina nerver något. Vårt bord var också det enda som hade dealer vilket också kändes skönt. Vid Tonys bord precis bakom var det fullt "hallabado" från första giv. En minst sagt högljudd nivå och dessutom utan dealer med 8 män som ansåg sig veta bäst.

Vid vårt bord var stämningen lugnare och med dealer kunde man slappna av och gå in i spelet lite mer. Som vanligt går det dock snabbt när man har roligt och ännu snabbare när man inte spelar sina kort rätt. Jag åkte ut som tredje person vid mitt bord mot herr Anderson som satt och lurade med färg. Tony åkte ut lite innan mig och eftersom detta var tidigt på kvällen bestämde vi oss för att vara med i ytterligare en turnering.

Vid den här avsides turneringen var det verkligen "vilda västern", ingen dealer och många nationaliteter. Jag och Tony förstod inte hälften av vad som sades. Den här turneringen spelade jag hyffsat bra, men hade faktiskt lite otur. Åkte ut på kung-kung mot dam-sex ... på floppen kommer så klart dam-sex upp coh kungarna de höll sig undan - TRIST!
Ja, rikare blev vi inte... i alla fall inte på pengar, men kul var det och eventuellt kan det nog bli ytterligare besök till den där lilla rökiga lokalen i Chur, men det får bli när jag fått lön.

För de andra killarna som var med gick det betydligt bättre och jag och Tony stannade kvar för att titta. Verkligen spännande. När det började dra ihop sig till finalbord och blindsen höjdes åkte de dessvärre ut med jämna mellanrum... alla utom en. Den oslagbara Johan Anderson, spelar ingen roll vad han ställer upp i - pingis - yatzy - poker han är en vinnare den här killen. Johan var kvar bland de åtta sista och fick därmed sätta sig uppe på scen där finalbordet väntade.
 Det var riktigt spännnande att titta på och det märktes att ingen ville förlora. Fem spelare gick hem med prispengar och Johan lyckades knipa femteplatsen - SNYGGT =)
Såhär glad är man när man kommit 5:a av 44 spelare i sin första riktiga liveturnering.



Regnet som aldrig ville sluta falla från himlen igår förvandlades till snö fram mot kvällen och nu har det snöat i ett dygn - SUPERMYSIGT!
Framförallt är det bra inför den kommande skidsäsongen. Längtar, längtar, längtar...
Hepp nu måste jag göra mig iordning - strax matchdags.
Viktiga poäng, viktig match... ni har hört det förr, men sådan är verkligheten för Alligator Malans. Tony mår fortfarande inte ok, men ska ändå spela från start.

Schönen abend allezusammen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0