Helgens bravader

Det blir inte alltid som man har tänkt sig.
Tony fick sitta vid sidan av och kolla matchen igår. En match som helt klart innehöll lite av varje. Alligator inledde inget vidare och hamnade i underläge med 0-2, lyckades komma igen och leda med 4-2 för att släppa upp till 4-4 och sedan förlora med 4-5.
Det blir inte alltid som man har tänkt sig.
Matchen var en "måste-match" mot ett absolut bottenlag, men förhoppningsvis kommer det något positivt ur detta också. Alligators trupp är i år ganska tunn och när varken första, eller andra kedjan är intakt så märks det helt enkelt.
Yeah, yeah nya tag mot nästa bottenlag i helgen helt enkelt. Läkaren sa idag att Tonys hals m.m. såg bättre ut så förhoppningsvis kan han gå in och göra några byten på lördag.

Helgen bjöd inte på så många överraskningar utan flöt på i ett för mig lite för segt tempo. På lördagen lyxade vi i alla fall till det jag och Tony. Fläskfilé, potatisgratäng och cole slaw stod på menyn, dessutom hade vi köpt oss ett nytt sällskapsspel - Kasta gris! Många var de flashbacks som kom under kvällen lopp.. Shit vilka härliga tider det var när hela familjen Ericsson var i Sälen med familjen Lindberg... och vilka spelkvällar =).
För övrigt leder jag över Tony med 2-1 i matcher... kan passa på att sticka in att det emellanåt var utklassning på hög nivå...  men jag lovar vi är sams(än så länge).


Innan matchen i söndags passade jag och Tony på att få lite luft. Vi åkte och hälsade på vår granne - mikrostaten Lichtenstein. Jag har fortfarande inte kollat in furstens place så det var mål nummer ett.  Inte helt fel villa han hade där den gode fursten ... eller furstarna. Joseph Wenzel och Alois von Liechtenstein ska vara deras namn, men den sistnämnda är tydligen inte en furste formellt ännu ... allt enligt wikipedia - (alltså bara för dig som inte är källkritisk)  Lichtenstein är verkligen ett putteland - 35 000 invånare alltså lika många som i centrala Varberg. Lite coolt!

Höst har det verkligen blivit här nu och idag var jag och köpte valnötter nere hos vår bonde i källaren.. de hade tydligen "ramlat ner från träden nu"? Tror jag han sa ... när jag och den serbiska bonden pratar tyska med varandra uppstår nämligen allt som oftast en hel del missförstånd =) - det kallas språkförbistring. Det kan alltså mycket väl vara så att han varit och plockat ner de för egen maskin. 

En tråkig sak är att vår fina Nikon trilskas en del, autofokus har gett upp. Vår SONY cyber-shot får därför numera bekänna färg igen och det med blandat resultat. Shit vad fort man vänjer sig vid att ha en bra kamera.
När jag var ute och vandrarde med Anna så ville hon ta coola höslövskort och detsamma skulle jag och Tony försöka oss på utanför furstarna. Kan konstatera att resultatet förmodligen hade blivit bättre med vår Nikon.. men, men.. vi blev sysselsatta en stund i alla fall. 

Som avslutning vill jag återigen gratulera pappa Ericsson och pappa Eriksson på Fars dag!
Kramar till er båda från oss - Bis bald ;)



 

Kommentarer
Postat av: Calebssons

Kasta gris, vilket underbart spel, men ändå ett turspel, eller vad säger ni :)

Skönt att höra att Tony mår bättre!

Tycker ni tar fina kort, oavsett kamera!

Ha en fortsatt trevlig höstvecka!

Kramar Linda

2008-11-10 @ 23:06:18
URL: http://calebsson.blogg.se/
Postat av: Lotta

2008-11-18 @ 11:47:45
Postat av: Lotta igen..

Var lite för snabb på knappen... Nyfiken på hur det har gått på jobbet? Låt oss veta! Kram på dig!

2008-11-18 @ 11:49:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0