Grönt är skönt!

En kopp grönt skönt te från gallerian i Tibro, Christer på P3 och en skål valnötter - Perfa!

Helgen har bestått av besök från svärföräldrarna. Berit och Leif anlände i torsdagskväll och sedan dess har det varit full rulle för att plötsligt vara tisdag. 
Vi inledde fredagen med att åka till Davos där snön låg vit på mark och träd. Mestadels lös solen och i mysiga Davos blev det lite shopping och fika. Under besöket pirrade det imagen och ryckte i benen - Skidåkningen kommer bli wunderbar här nere. Tankarna gick till Anna-Kajsa och tiden i Åre. Det här skidområdet slår Åre med hästlängder vännen, boka resa NU!



Lördagen strosades det runt i Chur och Tony bedrog Jennica genom att våghalsigt gå in och sätta sig på en frisersalong som såg hyffsat modern ut. Resultatet blev riktigt bra och Tonys ordförråd utökades i form av ordet kürzen (korta ned). Tony är väldigt fin i sin nya frisyr, man kan tro att ELITE haft ett finger med i spelet. =). Inte ett moln på himlen var det under lördagen och det var hältigt att få se "horisonten". Här har varit molningt och disigt ett tag, har förstått att vädret hemma inte heller är någon hit.

Lördag kväll var det match i Maienfeld och Grünenmatt stod som motstånd. Alligator hade återigen en "måstematch". Inledningsvis såg det riktigt tufft med 0-3, men de sista 10 minutrarna av första period kom alligator igen och innan paus stod det 2-3. Tony som fortfarande hostar illa värmde upp inför andra och gjorde några byten som forward mellan de två andra utländska spelarna. Alligatorerna såg bra mycket mer tända ut än veckan innan och tog så småningom initiativet i en svängig, spännande och riktigt rolig match. I sista period passade Tony fram vår tjeckiska granne till 7-5 mål och 58.06 i matchen passade Anderson fram Eriksson till 8-6 målet. Därefter tog Grünenmatt ut sin målvakt och de sista två minutrarna var grymt spännade. 8-7 slutade matchen och 3 riktigt viktiga poäng hamnade hos alligator malans.
Hopp Alligator!

Söndagen stod vi i valet och kvalet inför vad vi skulle hitta på. Vi bestämde oss för att samla lite stämplar i passet och åkte över gränsen till Österrike. Redan efter 10 minuter hade vi kört ifrån det någorlunda fina vädret i Landquart... detta var nu utbytt mot tät dimma. Vårt mål var en stad vid namn Dornbirn - staden skulle vara den största staden i denna del av Österrike och vi hoppades på att österrikarna hade söndagsöppet i de större städerna. Icke sa nicke - Dornbirn var en riktigt trist industridstad och vi vände snart tillbaka. Innan gränsen mot Lichtenstein åt vi på indisk restaurang. Om det inte varit för dimman hade förmodligen utsikten varit fin från restaurangen, denna fick vi ju då tyvärr inte ta del av, men maten var god. (Kändes sisådär kul när jag läst om våra svenska vänners utflykt söderut i lilla Schweiz samma dag som tydligen innehöll sola-i-linne-väder = /...) Otroligt att de kan vara så stor skillnad vädermässigt i detta lilla land.
Hursomhelst, mätta och nöjda förde vi kosan tillbaka mot Landquart, där stod spelkväll på schemat. De flesta kvällar har fyllts av diverse spel såsom Yatzy, Uno och Hollywood. Den här kvällen passade vi även på att sänka ett par flaskor rött - mysig kväll.

Tanken inför måndagen var att åka till Zürich, men efter gårdagens sena spelkväll var det lite segt i lägret. Vi tog en istället en långpromenad längs med Rhen.



Efter all frisk luft lagade vi mat och tog sedan bilen mot flygplatsen. Beslutet att köra bil till Zürich flygplats mitt i rusningen var kanske inte det bästa. Förhoppningsvis finns det en enklare väg till flygplatsen än igenom hela storstaden. Ut gick det skönt nog smidigare och Leif och Berit kom på flyget hem.
Tack för ett trevligt besök och tack för glögg, mandlar, russin, arraksbollar och fantastiskt goda OSTBÅGAR!

Sååå varför sitter jag här hemma och bloggar mitt på dagen kanske ni undrar?
-Hade du inte fått jobb?

Jodå.. måndagen den 24/11 börjar jag mitt nya jobb som "data-typistin". Kontoret ligger i centrala Landquart vilket innebär 10 minuters promenad till jobbet för min del. I fredags var jag på introduktion och signerade mitt jobb-kontrakt. Jag har ju inte börjat jobba ännu, men det känns riktigt bra. Mina arbetsuppgifter återkommer jag till när jag gjort mina första arbetsdagar. Företaget är ett dotterbolag till Rätia Energi http://www.repower.com/. Swibi AG som jag ska jobba för måste nu utveckla ett nytt datasystem för sina kunder eftersom energimarknaden här nere blivit fri och det är här någonstans jag kommer in. Mmm... detta jobbet kan eventuellt bli något ordentligt att bita i, men jag hoppas att jag ska klara av det. Det är väldigt kul med alla kommentarer och nu ska jag ta tag i att svara på dessa.
Saknar er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0