2008-10-10

Då blev jag moster =)... till ett stycke pojk på 51 cm och 3870 gram.
Det var väl attans att denna bedårande lilla Elton tvunget skulle mysa kvar i mammas mage ett par dagar för länge.
I julhelgen kommer han inte komma undan iaf.



Roligt är att alla syskonen nu skaffat webkameror och jag känner mig på sätt och vis som en del i amning och allt som hör dessa sötingar till trots att jag geografiskt är långt borta. Saknar la familia Ericsson multimycket och ser fram emot mamma och pappas besök om lite mer än en månad.

På tal om pappa så har han hunnit fylla år under den här månaden som jag varit inte-ett-dugg-aktiv-på-bloggen.
Massor av congratulations pappa =).

Dessutom har svärmor Berit fyllt jämna 50 och firat det bland pyramiderna... Supertrist att vi var tvungna att avboka vår Egyptenvistelse. Vi var inte ett dugg avis när vi fick uppdateringar om temperaturer och strandaktiviteter... =/.
När svärmor kommer på besök får vi ta igen det hela med champagne =).

Som ni säkert förstått går jag fortfarande mest hemma trots ideliga påtryckningar på tysk brytning. Jag hoppas verkligen att det händer något snart för mitt tålamod är egentligen slut för längesedan. Jag har fått ett jobberbjudande, men det skulle innebära en himla massa jobb i december och hemresa först på julafton. December är för övrigt  första gången sedan jag träffade Tony som han har tre helger ledigt på en månad under säsong. En av anledningarna till att vi valde just Schweiz var ju för att få mer tid tillsammans och ska jag då jobba 120% så känns det inte som en bra lösning. Jag hade gärna jobbat 120% om jobbet varit relaterat till mina intressen och min utbildning, men nu handlade det om att packa choklad och ... näeee... det kändes inte bra i bröstet helt enkelt.
Har kanske inte råd att vara bortskämd egentligen, men jag vill faktiskt se Kalle Anka på julafon och jag vill faktiskt träffa mamma och pappa när det kommer ner. Har jag väntat så här länge på ett jobb så får det faktiskt vara bra med.

Imorgon är Tony ledig från jobb och enda fram till tisdag =) - Underbart!
Tanken var att vi och Andersons skulle dra till Venedig, men där ska det vara skitväder (precis som i hela övriga Europa).
Får se vad det blir för helgaktiviteter istället...? Personligen skulle jag inte ha något emot att bli lite rund under fötterna och testa på utelivet i Chur en sväng. På önskelistan står också en hotellvistelse av något slag - Hotellfrukost...mmm..

I förrgår var jag förresten på min allra första ishockeymatch. Davos ligger ca:40 minuter härifrån och de har ett lag i högsta ligan. Davos skulle spela mot Gerbers favvolag Lugano och jag och Tony hängde på. Kände oss kanske inte helt hemma bland de lite smågalna italienska supportrarna, men det var helt klart underhållande. Förslust blev det för Lugano med 8-3, men det var lika glada ändå sjöng alla sina sköna hejaramsor. Har ingen aning om vad som sas men kunde urskilja ett "vafancolo" lite här och där. 
Tony har förresten tagit trenden som är stekhet bland alla medelålders schweizare på allvar och börjat odla mustasch.
Vad tycks??





 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej tjejen! Semester idag, då hann jag kolla din blogg. Äntligen!

Attans, vad du/ni hittar på massa, blir så sugen på att flytta ner också.

Är ju ensamräv denna helgen när min bättre hälft är i Finland och försvarar dom blågula färgerna.

Jag har fått en idé: du som bor i centrala Europa borde kunna komma till Prag över VM. Min biljett är bokad och Liselott, Sandy med. Emma är på G. Vore jättekul. Vi kommer ner torsdagkväll och åker hem måndag kväll.

Ni måste åka till Venedig, drog med mig Peter över alla broar i den stan i somras och jag tror tom att han tyckte det var häftigt. Kanske inte lika häftigt som SanSiro men vad kan man kräva :-) Väldigt fin stad, rekommenderar verkligen. Dessutom måste ni åka till Gardasjön och vandra, så vackert.

Här har det varit snöoväder inatt men som vanligt smälter allt nu på morgonen. Ett år i Australien utan mörker och kyla gjorde att man glömde hur

mörk och kall o jävlig svensk höst är. Inte alls bitter när jag ser era bilder från vandringen...

Ta hand om dig Alex och överväg Prag.



HALLOWEEN-KRAMAR JO

2008-10-31 @ 10:13:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0