Kontraster

Hej mitt vinterland...  så lät det i mitt huvud när jag tittade ut genom fönstret i morse. Fattar ingenting, i helgen var det 20 grader och sol och idag ett par minusgrader och två decimeter snö...(?)

I lördags hängde jag med spelarbussen till Bern. Här är det vanligt att tjejerna hänger med i spelarbussen och det tycker jag är super eftersom jag vanligtvis inte har så värst mycket för mig. Tony har lagt beslag på sätet längst bak i bussen så där satt vi komfortabelt och spelade poker. Tyvärr drog varken jag eller Tony in några extra cash till kassan, men det var kul. Kände mig dock inte riktigt i form ... har legat av mig ordentligt när det gäller Texas holdem =/.
Resan till  Bern är Alligator Malans längsta bortamatch och gick på ca: tre timmar.... Puhh vad jobbigt ;-).
Att Schweiz är ungefär lika stort som skåneland är verkligen guld. Komiskt var för övrigt att se hur de schweiziska lagmedlemmarna förberett sig inför denna enormt långa resa. Kylbag, smörgås, dricka, kakor, bullar, godis, chips och såklart kaffetermos. Ja det är klart ska man åka genom hela landet gäller det att vara förberedd.

Matchen slutade med förlust mot serieettan Wiler-Ersigen efter en skakig första period. I andra och tredje period spelade Alligator really good, men det var helt enkelt för svårt att hämta upp ett 4-1 underläge. Tony gjorde en assist och alla poäng är välkomna i protokollet. I och med denna förlust ligger nu Alligator på en femte plats. Lagen från Bern ligger tryggt i topp och alla dessa har Alligator nu mött vilket är bra. Återstår gör tre lag i botten så håll tummarna för att Alligatorerna lyckas ta dessa viktiga poäng innan andra omgången drar igång.

RangTeamSp   S(nV)UN(nV)ToreDiff.   P
1.   SV Wiler-Ersigen 65(0)10(0)  45: 22+2316
2.   Floorball Köniz 65(0)01(0)  45: 24+2115
3.   Tigers Langnau 65(0)01(0)  35: 21+1415
4.   GC Zürich 63(0)03(0)  24: 23+19
5.   Alligator Malans 63(0)03(0)  27: 31-49
6.   HC Rychenberg 62(0)13(0)  35: 27+87
7.   UHC Grünenmatt 62(0)13(0)  28: 37-97
8.   Chur Unihockey 62(0)04(0)  30: 45-156
9.   UHC Uster 61(0)05(0)  29: 45-163
10.   UHC WaSa 60(0)15(0)  19: 42-231




Härlig söndag

På söndagen fick jag sms av Anna som var sugen på vandring. Först var tanken att vi skulle åka upp med Älplibahn (Den vandring jag och Tony gjorde i augusti), men det var fullbokat så Anna hade en annan idé - Från sitt sovrumsfönster såg hon varje dag ett TV-torn som blinkade och nu var mission - bestiga berget upp till TV-tornet.
Anna, Tony och Johans jobbarkompis Riccardo hängde också på. Tony och Johan satt instängda i en idrottshall hela dagen och dömde ungdomslag, jag var inte avis.

        Ser ni tornet där uppe det blå??

Vädret var heeelt underbart och det var så gött att anstränga sig och svettas litegrann. Vandringen var helt lagom i min smak, först uppåt i lite mer än två timmar och sedan nedför i cirkus 45 minuter. När vi nått toppen fick man passera en grind och jämte grinden fanns en låda med en gäsbok. Jag älskar när man får belöningar av något slag. Det känns oerhört tillfredsställande att mitt namn står nedprintat i den där boken.
Väl uppe var utsikten fantastisk med vy över alla småbyar här runtomkring. Som pricken över i hade Anna med sig hembakta kanelbullar, jag hade med mig pannkakor och Riccardo överraskade med chips och hör och häpna...
SALT OCH BLANDAT mmmm......

Det är fint att sitta på 1400 meters höjd och äta salt och blandat kan jag lova. Höst har det ju blivit här med och skogen sprakar - Vackert.
Vissa dagar i Schweiz är uppenbarligen lite bättre än andra. Tack Anna och Riccardo för en superdag.




Men detta vackra väder är som sagt ett minne blott och i och med det känner jag att skidäsäsongen definitivt är i antågande... LOVELY!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0