Eine woche

Hmmm... en hel vecka har alltså passerat. Vet inte vad det är med mig, men eventuellt kan de två sista hektiska veckorna i Sverige ha satt sina spår. Är seg, hängig och trött.

Hursomhelst  är i alla fall det röda datorbordet utbytt mot ett vitt och det är underbart skönt att sitta vid sin alldeles egna iMac. Har aldrig varit något fan av laptops, men upptäckte en hel del fördelar... Drog över två Michael Moore filmer som jag hade på min externa hårddisk och somnade föregående vecka på den vägen gott i vår säng som fortfarande inte har någon sängram - Maniana, maniana...

Mmm... dessvärre verkar det kontinentala uttrycket göra sig påmint även i Schweiz (Trodde de var alltför byråkratiska för det, men icke sa nicke)

Helgen som gått ägnades helt och hållet i sann idrottshallsanda.
En spelarfru (Judith) från Lichtenstein hämtade upp mig vid Neugut och engelskan blir som tur är vassare. Med sig hade Judith syster och vän, de trevliga Lichtensteinflickorna kunde som bonus engelska sprechen. Har alltid gillat att träffa folk från andra länder och även Lichtensteinarna visade sig vara ett trevligt släkte.....(Visste ni att de bara är lite över 30 000)
Lite Cooolt!

Fem matcher och tre dagar senare har stjärten varit nöjdare. Fredagsmatchen bjöd på tjeckiskt motstånd i form av Tatran Stresovice, en underhållande match med många mål och två assisterande från herr Erikssons klubba =) - Bra start. Dessutom lyckade fröken Ericsson göra sig förstådd för gravida målvaktsspelarfrun. Mein brutter und Schwester will auch bebisen haben..... =). Total svensk lycka... Mein geburtstag ist 28 Januar und der(?) Torhüters ist 21 Januar... mmm... givande konversation ;).

Lördagens motstånd var lite hårdare. Tigers Lagnau såg länge starkare ut på savannen, men det visade sig att alligatorn från bergen inte ville ge upp i första taget. 4-4 via Pfiffs klubba ledde till fem minuter sudden death där svenske Eriksson lyckades avgöra.  Härlig lördag =). 
Söndagen visade sig dock bli lite för tuff för alligator malans. Könitz bjöd på bra motstånd och trots fin, fint anfallsspel från de röda så måste ju även avsluten sitta. (En eloge till en fin målvaktsinsats från könitz sida sitter antagligen på sin plats med).
Ett silver visade sig hursomhelst vara välkommet då förra årets Champy Cup verkade ha gått sådär.
Kvällen avslutades med pizza och pizza bruschetta slank ner på samma sätt som likasinnad förrätt brukar göra =). Dessutom var sällskapet i MVG-klass - mycket trevligt.





Hemma i lägenheten flyter allt på... Har och kommer förmodligen aldrig vara så uppdaterad på de amerikanska nyheterna som nu. Det var väl för väl att hurricane Guustaaafv mojnade ... (fast det är klart att 60 sekundmeter ...? not as big animal as Katrina åtminstone) undrar vad hurricane Hanna ska ställa till med nu då... och hur ska John McCains nyblivna högra hand Sarah Palin kunna förklara att hennes 17-åriga dotter blivit gravid... ska hon gifta sig nu?? Moralpanik....
Mmm... CNN och CNBC Europe går varmt här i Landquart. Jay leno show har och kommer eventuellt aldrig bli bättre.

Måndagskväll innebär träning för Alligator Malans och att sitta ensam I Schweiz är om möjligt än mindre upphetsande än att sitta ensam i Varberg om kvällarna. Kvällen bjöd på en promenad i regniga Landquart. Promenaden fick mig att inse hur fantastiskt nära jag har till koklockor och på den vägen även såklart då kor, kor, kossor.  Känns som ett steg närmare Stråvalla, fast med skillnaden att tågen faktiskt stannar. Promenaden bjöd även på ett hyffsat stort morotsfält och arbetsfri som jag hittills är var "maskinen från Skattagården" bra sugen på att erbjuda sina tjänster.

Imorgon ska tydligen Tony avverka sin första arbetsdag (Tur att Johan förberett med en liten eventuell förvarning angående detta överraskningmoment)
Och jag... jag får väl bita ihop som en viss herr uttryckte sig.

Sommaren och semstern i Schweden känns långt borta... men eftersom jag anser mig ha min andra del av min semester har jag idag unnat mig en (två) GT.. Tony sussar gott och tågen som passerar cirka 50 meter från vår balkong vilar de med.

Jahopp förmodligen kommer jag vara än mer uppdaterad i de amerikanska nyheterna morgens... men ni ska veta att jag emellanåt tar upp böckerna som Anna och Johan så snällt kom förbi med i lördags - Moment Mal... dessutom har jag lusläst Alligators alldeles egna tidning. Något borde ju gå in, även om jag bara förstår hälften.

Time for bädden/soffan (mera börsen). Ska bli spännande att se vad morgondagen har att erbjuda, visar sig framtiden vara oviss slår jag ett slag för ett Parisbesök om fröken Brag har tid? och tågen går i de ekonomiska klasser jag önskar... Drömmar är aldrig fel. We´ll always have Paris.. lr hur var det?

Nu ska jag avsluta min kväll/natt med favoriten Richard Olsson (?) och vem vet mest... Leve Svensk TV.
Saknar alla där hemma lite för mkt och skrivbordsunderlägget är just nu detsamma som på jobbet...
Världens sötaste Engla










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0