Bergochdalbana

Puhh... De två senaste veckorna som passerat har varit  omtumlande. Jag ber om ursäkt för att jag har varit dålig på att höra av mig och dålig på att skriva här. För ett par veckor sedan fick jag reda på att mormor var dålig och i måndags orkade hon inte längre. Jag har varit en hel del ledsen och inte haft någon vidare motivation eller inspiration att skriva här. Saknar lilla mormor en himla massa. 

För några helger sedan när jag var gräsänkling bestämde jag mig för att köpa kex, ost, vindruvor och fina oliver i härlig olja. Dessvärre läckte förpackningen med oliverna och den härliga oljan letade sig in i min mobil och slog ut display och en del andra knappar. Igår var den mer medgörlig och jag tror att jag lyckats få fram de flesta sms som legat och väntat, men att skriva tillbaka vill sig inte alls. Jag lånar Tonys mobil emellanåt och ska försöka sms:a tillbaka till er alla. 
Massor av grattis till jobb Anna-Kajsa, jag är en himla massa glad för din skull =). 
Var nära på att fälla en tår när jag fått sms att Coldplay-gänget bott på Hotell Alexandra. Hade sååå gärna varit med, men känner mig nu till viss del delaktig ;). 

En fantastiskt rolig sak är att jag blev faster i tisdags =). Anna och Christian fick en "liten" pojk på 4600g och 54cm lång och Christoffer blev därmed stolt storebror. Om ett par, tre veckor hade jag planerat att åka hem, men hemfärden blir nu lite tidigare än planerat och jag hoppas att storasyster kan se till att börja krysta snarast så att jag även får se vad som döljer sig i hennes mage. På tisdag går resan hem och om någon är sugen på vin någon kväll så står jag till ert förfogande. 




Här nere har tiden mest spenderats åt att sova - Nope fortfarande inget konkret jobberbjudande. Tyskakursen har i alla fall börjat och jag och Tony går och rabblar verb.
För er som inte minns. 

ich bin
du bist
er, sie, es ist
wir sind
ihr seid
sie sind
Sir sind

Vår lärare heter Hans-Peter och hittils är han tålmodig. Jag har faktiskt tagit en hel del steg med tyskan och insett att någonting hann ändå fastna under de där fyra åren. Allra bäst tyska pratar jag med tjeckiska grannen Adriana, kan bero på att hon inte heller är grymmast på grammatiken och därför blir det hela ganska prestigelöst. 
Måndagen efter vår fina dag i bergen med vandring föll föresten den första snön och därmed föll temperaturen avsevärt - Så nu blir det inget mer solande på vår rofyllda balkong. För att fördriva tiden har jag köpt ett 1000-bitarspussel - fortsättning följer...


Vi har haft vårt första besök =)
Leif och Berit passade på att komma förra helgen när det var seriepremiär. Första matchen spelades mot Tigers Lagnau, samma lag som Alligator slog i förlängningen i semin i Champy cup. Tigers är tippade två i tabellen i år och de var något starkare än alligator den här gången. 6-2 till Tigers är i mitt tycke lite missvisande siffror, men that´s innebandy. På söndagen var det derby i Chur och där spelades en jämn och fysisk match som alligator lyckades vinna till slut med 7-5. För Tonys del har det hittils blivit tre poäng - Ett mål och två assist. Dessvärre slutar inte domarkvaliteten att förvåna och de båda assisten har inte blivit registrerade på Tony. Igår förklarade Noel och Max att så är läget och att Tony i fortsättningen måste kontrollera matchprotokollet om han vill ha sina poäng. Domarna har i bästa fall koll på vem som gör mål, men assister är tydligen alltför avancerat. Intressant är att två domarpar från Schweiz ska döma under VM i Prag - Mycket intressant. 



Leif och Berit hade med sig min räddning den här veckan i form av "Luftslottet som sprängdes". Idag tog jag farväl av Mikael Blomkvist, Lisbeth Salander och Erika Berger - mina kompisar den här veckan. Kändes faktiskt lite vemodigt. För er som inte läst Stieg Larsson triologin - Gör det!
Måste delge er ytterligare ett tips. SVT-play är ju en annan av mina kompisar. Gå in där och klicka in på "En annan del av verkligheten" I tre delar får man följa fem män från en söderhavsö som besöker England - En alldeles underbar dokumentär som får en att tänka till och bjuder på en hel del skratt. 

Finns tid för mycket tankar här i Neugut, Landquart. Jag har kommit underfund med att min sommar faktiskt var väldigt mysig och för en gångs skull kändes ganska lång. Tjejkvällarna varje vecka i maj och juni gjorde helt klart sitt till och att dessutom lyckas pricka in de enda två fina veckorna lagom till semestern. Alla konserter på Majas var grymma, mitt lag vann stråvalla 5-kampen..... hoppas nästa sommar blir lika fin. 
På tal om årstider - Glöm inte att planera in skidsemestern i Schweiz, nästan alla helger är fortfarande lediga och två extrarum står till förfogande. 


Kommentarer
Postat av: Daniel Carlsson

snygga kort.. :)

2008-09-26 @ 19:50:14
Postat av: Anna

Nu har jag läst din blogg, nice. Dags att krypa till kojs för imorgon drar vi på utflykt. Ses vid nio eller strax därefter. Sov gott o tack för ikväll.

Kram

2008-09-26 @ 22:46:58
URL: http://aanderson.blogg.se/
Postat av: Anna-Kajsa

Alexandra!!! Tankarna går till dig och din mormor...vill bara krama dig.



Fina bilder, skönt att kunna minnas tillbaka...summer 2008!



Nästa helg har jag bokat biljett till pensionat Lotta...det kanske skulle vara ngt? Annars ses vi till veckan, hörs när du är nach hause.



Massor av kärlek

2008-09-27 @ 10:09:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0