Rofylld läsning (?)

Dagarna rullar på i ett något lägre tempo än vad jag är van vid.
Rykten visade sig vara sanna och Tony började i tisdags sin karriär på CEDES. Detta har för mig inneburit en hel del ensamtid. Inte direkt så att jag kan scrolla runt bland alla mina kontakter på mobilen för att vraka och välja vem som skulle vilja vara mitt fikasällskap idag. Första delen av veckan bjöd dock på vackert väder och eftersom vår 4-rummare även innehar balkong var det där jag främst spenderade min tid.
Ett misstag som jag digert fått ångra är att jag inte fått med mig någon som helst form utav lektyr.. detta har inneburit att jag fått nöja mig med vad huset har att erbjuda. Kanske kan dessa lässtunder vara givande i längden, jag försöker i alla fall inbilla mig det.



Med ovanstående stycke ber jag inte om någonting... absolut inte... määän adressen hit är väldigt simpel.
Neugut, 7302 Landquart - Schweiz.... enklare kan det egenligen inte bli, jag upprepar - Neugut, 7302 Landquart -Schweiz.
Inte ens en korsordstidning fick jag med mig... ehh... bara så ni vet ;).

Att ligga och sola på en balkong i Schweiz och endast ha gigantiska berg som utsikt låter förmodligen som ett fantatsikt rofyllt sätt att fördriva tiden på, men det är en sak som jag är osäker på hur mycket jag har nämnt.
Jag låter bilderna nedan tala för sig själva...





Hela första veckan valde även Schweiz statliga järnvägar att utföra en del underhållsarbete precis utanför oss. Klockan 23.00 brukade de tycka vara en bra tid att sätta igång arbetet. I onsdagskväll tog de sitt lågmälda (?) pick o pack och drog några meter norrut, en herre vinkade glatt när de drog förbi vårt TV-rumsfönster. Gissar att han såg lättnaden i min smått hysteriska vinkning.

För övrigt hoppas jag inte att jag i framtiden kommer att se tillbaka på den här veckan i Schweiz som en utav mina mest händelserika. Ska man se det från the bright side så har jag antagligen tagit igen en hel del förlorad sömn i alla fall. Jag har även utvecklat mina fantastiska matkunskaper i form utav svampsoppa, potatisburgare med coleslow och bananmuffins. I rangordning hamnar helt klart svampsoppan överst både hos hon och han Eric(k)sson. Anna-Kajsa nu när jag faktiskt tagit steget att göra en soppa får du jättegärna skicka över receptet på din enormt-godaste-fiskoppa ever. 

 
 

Ikväll ska jag som det ser ut just nu iväg på äventyr... sååå nästa inlägg kanske bjuder på lite mer upphetsande läsning.

Saknar er alla, kramar
Neugut, 7302 Landquart - Schweiz

Kommentarer
Postat av: Daniel Carlsson

gott å se att ni lever Alex. hälsa Tony. :)

2008-09-05 @ 18:55:14
Postat av: Familjen Netterberg

Hepp blogger!

Kul att läsa om hur ni har det. Det har surrats lite på grusvägen om att brännbollen åter igen ska ta klivet in i släktens tävlingsagenda. Kommer du hem har du givetvis kvar din plats som förstebrännare. hälsa tony keep up the good work. HEJA KRÅKODILÄRNA

2008-09-06 @ 19:07:14
Postat av: Victoria storsis

Hej!



Hittade dig. Engla blev helt galen när hon såg bilden på sig själv, skulle pussa hela tiden. =) Kul att läsa å se bilder hur ni har det. Saknar er väldigt mycket. Puss puss kram kram

2008-09-08 @ 16:47:01
URL: http://alexericsson.blogg.se/
Postat av: Anna

Du, jag har lite lektyr som du kan låna. Någon damernas eller Elle... hihi...

Hoppas dagen varit bra, kul att ni kunde hälsa på igår. Må så gott, kram Zizers

2008-09-10 @ 21:01:31
URL: http://aanderson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0