Träningsvärk

Jaeee... nu har det hänt lite mer här nere i Schweiz =). Jag har bland annat bekantat mig med våra fina OPEL astra och de fantastiskt smala slingriga schweizervägarna vilket öppnar en del dörrar under dagarna.
Idag till exempel har jag varit i Landquart centrum, på "Schweiz ÖB" och på second hand blaue kreutz (stavades det så?)
 
Helgen som gick vidgade jag mina vyer ytterligare och besökte för mig två nya länder inom loppet av en timma, snacka om att man bor centralt. Fredag kväll efter viss språkförbistring (Half past seven är inte detsamma som Halb sieben, så nu vet Schweiz det... haha ;) ) som ledde till att jag och Tony blev en timma fösenade (inget konstigt med det) styrde vi kosan mot Lichtenstein för att hämta upp Pfiff därefter drog vi vidare till Österrike för att äta billig thaimat (OBS: I Schweiziska mått mätt).

Förrätt, sju olika rätter thai och efterrätt stod på menyn. Det smakade som hemma och hungern smög sig inte på förrän sen lunch dagen därpå. Killarna behandlade mig väl och kvällen avnjöts utomhus fram till 23.30... Var det höst hemma sa ni?



Lördag förmiddag åkte Tony iväg på ytterligare en träningcup, denna gång i Uster. Jag, Anna och Riccardo drog på Gehla. Gehla var en typ av marknad kan man säga där företag av olika slag kunde visa upp sig.
Riccardos mission var att köpa en handske som man kunde använda för att "skrubba" bort hår på benen. . . Ja det var inte till honom själv, men hans väninnor hade hört att denna fantastiska kristallhandske skulle finnas. Mycket riktigt efter en kort stund hittade vi en liten beautyavdelning bland alla vinprovningsförsäljare.
Anna fick testa på denna "mirakelhandske" men var endast svalt imponerad så vi avstod från inköp.



Vinprovning var hett på Gehlan - rött, italienskt och sydafrikanskt vin smakade gott liksom vitt vin från Tyskland. Dessvärre var man tvungen att köpa minst 6 flaskor av varje vilket inte riktigt passade plånboken. Det röda vinet från Toscana 2005 kommer jag dock inte att förglömma. När vi gått igenom nästan hela mässan utan att ha köpt något, men med en hel påse fylld av gratisartiklar hände något oväntat. En asiatisk ung dam masserade våra huvuden med okänt föremål och jag blev alldeles knäsvag så skönt det var.
Här kommer drämed dagens tips - Ta en medelstor ballongvisp och klipp av denna i "botten". Värm fast lite plast på spetsarna så att dessa inte är vassa... visp (OBS: typ ordvits) har ni ett fantastiskt massageverktyg för huvudet som lindrar såväl sömnproblem som migrän. Tony illustrerar nedan hur man går tillväga.





Söndagen bjöd på fantatsiskt dåligt väder, jag och Gerber (som spelar i laget, men för tillfället är skadad) beslöt oss för att åka till Uster för att kolla final och efter viss tvekan hängde även Anna på.
Det hela var en relativt undehållande match med mycket mål och många poäng från de båda svenskarna, härligt =). Matchen mellan alligator och grünenmatt slutade 9-7 och därmed cupvinst för Alligator Malans, hopp alligator.




Måndagar är Tony ledig och denna måndagen hade vi bestämt oss för utflykt (trots sömnproblem från min sida där John Blund behagade hälsa på först 05.30). Tony hade som förslag att vi skulle åka en bergbana som kallas Älpibahn. Sagt och gjort vi åkte upp i "liften" och väl uppe insåg vi vilket fantatsikt väder dagen bjöd på. Utsikten var enorm.
Tonys ben var något stumma efter helgens fyra matcher och gubbarna vid bergbanan rekommenderade oss att inte försöka nå Vilan-toppen idag eftersom de tyckte vi var för sent ute. Vi strosade kring där uppe en stund, bekantade oss med korna och njöt av utsikten - jag låter fotona tala för sig själva.

Efter soppan som var precis lika god som den ser ut - d.v.s inte särskilt - föreslog jag att vi skulle vandra ner. Tony sa ok trots möra ben och nageltrång - Han är allt bra snäll den där Tony ibland =). 
 Två timmar skulle det ta och det stämde ganska så exakt. Efter hälften undrade vi vad vi gett oss in på och två dagar med träningsvärk senare består fortfarande den frågan. Men nu är första vandringen avklarad och nästa gång maybe, maybe benen är mer förberedda. Tror att ett par vandringsskängor kan göra sitt till också.









En underbar dag med vackert väder ... endast min mage som som vanligt är ett orosmoment.
Fick dessvärre ett ras på vägen ner...



Kan ju inte låta bli att vara lite avundsjuk på kossorna som får skita till den här utsikten, slår faktiskt Majas havstoalett..

  Till er som läser kom och hälsa på snälla, dörren står öppen! Alexandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0