Fortsättning följer...

Alltså vädret var ju ungefär försommar när Anna-Kajsa och Peter var här - Härligt!

Vi beslöt oss för att ta en dags ledigt från vinter och skidåkning för att istället njuta av våren som verkligen kommit på allvar.

Påskafton inleddes med ett besök i Chur och efter att ha gått genom gamla stan stannade vi till vid ett Gasthaus för ostbricka och en öl naturligtvis. Solen letade sig precis fram till vårt lilla bord bland de höga husen.

Shopping är det ju som jag nämnt tidigare inte tal om i detta land, men man ska aldrig säga aldrig. Tony var den enda i sällskapet som kom hem med en shoppingpåse och i den en ny vårjacka.
är vi var nöjda med Chur köpte vi med oss mackor och annat gött, packade bilen med filtar och for mot Walensee. Vid Walensee låg vi och göttade oss en bra stund, bara njöt av det vackara vädret och inte minst den vackra naturen - Underbart härligt.

På vägen hem från Walensee gjorde vi ett stopp hos fürsten och sedan tog vi småvägarna mot vingårdarna i Maienfeld. Här är så fantastiskt vackert...





På kvällen blev det en förenklad påsklunch och sällskapsspel... kortspel, Yatzy och Anna-Kajsa och Peters favorit "Kasta gris".


Söndagen var det återigen upp i ottan som gällde. Efter en del övervägande beslutade vi att Lenzerheide såg ut att bjuda på bäst väder på påskdagen.
Väl i Lenzerheide gick allt smidigt utan en massa folk - som det ska vara i alperna.
Det var första gången jag och Tony besökte detta område och det kan jag såhär i efterhand ångra eftersom det var ett kanonområde. Även i Lenzerheide hade de packat snön ordentligt hårt på morgonen och precis som i Klosters släppte denna hårda packning runt lunch och förvandlades till smörsnö. Sista skiddagen bjöd på en hel del sol vilket var härligt. Framåt eftermiddagen var jag trött och tog en liten tupplur i solen .. Tony, Peter och A-K tog bergbanan upp och på något underligt sätt lyckades de hitta en svensk där uppe på toppen. Svensken erbjöd sig att ta med de på ett offpist- åk och de nappade. Åket hade varit helhäftigt och så här i efterhand kan jag tycka att jag valde ett rätt klantigt powernap-tillfälle.

Väl tillbaka bestämde vi oss för ett s---a åk...fast ingen sa det högt. Upp till toppen ner för backen och njuta av snö, väder och omgivning en sista gång - Vemodigt!
Vi tog en liten väg om offpisten även denna  gång och både jag och Tony hamnade under den djupa snön ett par gånger.

Skiddagen avslutades med en öl..... och vi kunde konstatera att vi klarat av en skidsäsong utan benbrott eller andra större skador.



På söndage var det redan sista dagen med A-K och Peter - Var tar tiden vägen när man har roligt? Alltså på riktigt?? jag fattar inte det? Det bästa med att A-K och Peters vistelse är över är att vi är ett steg närmare att träffas igen.
Inte många veckor tills hemgång nu.

Tack Anna-Kajsa och Peter för ett underbart härligt besök, det var en HELT grym påskhelg.  


Kommentarer
Postat av: Anna-Kajsa

Vi har haft den bästa påsken...., super duper tack! Jag och Peter pratar och skrattar fortfarande åt grisarna, kan inte släppa.... Att det inte skiljer fler kromsomer från människan och grisar... det är frusterande. Jag har engagerat hela min familj i detta!

Tiden tickar, efter Valborg börjar nedräkningen på allvar och vips så sitter vi på vår balkong och spelar kasta gris! Längtar. Puss och kram, hälsa

2009-04-25 @ 10:25:16
Postat av: Anna-Kajsa

Vi har haft den bästa påsken...., super duper tack! Jag och Peter pratar och skrattar fortfarande åt grisarna, kan inte släppa.... Att det inte skiljer fler kromsomer från människan och grisar... det är frusterande. Jag har engagerat hela min familj i detta!

Tiden tickar, efter Valborg börjar nedräkningen på allvar och vips så sitter vi på vår balkong och spelar kasta gris! Längtar. Puss och kram, hälsa

2009-04-25 @ 10:26:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0