Walensee

Idag har det inte gjorts många knop här nere i alplandet ska jag be att få tala om.
Vaknade tidigt - 08.30. Gick till Coop där jag inhandlade picknic. Fixade fin, fina mackor och rensade en liter jordgubbar.
Väckte mannen i huset, sedan tog vi bilen ett par mil mot Zürich. Jag hade hört att det skulle vara fint vid Walensee, men som vanligt slutar inte det här landet att förvåna. Vid Walensee kan jag tänka mig att spendera många lata dagar och gärna kvällar med kvällsdopp om värmen håller i sig.
I Varberg blåser det som bekant för de flesta - det gör det inte här. Jag tyckte Tony tog i något när han skulle dra på sig trekvartsbyxor och när han började fippla med flipflopsen sade jag ifrån, i efterhand kan jag bara konstatera att det hade jag aldrig behövt göra. Shit vilken skön dag vi haft, mitt enda bekymmer är att jag ligger under med 2-0 i skitgubbe... nästa gång ska Othellot med där vet jag att jag är starkare... skitgubbe är ju mest tur!



När vi kände oss nöjda med dagen vid Walensee styrde vi kosan mot Maienfeld där det idag var final nummer två för Alligator Malans U18 lag. 0-4 i röven kändes sädär lagom kul efter bara ett par minuter in i andra period. Timeout för Alligator, plötsligt 4-4 och matchen var minst sagt vid liv igen. Himla rolig match att se faktiskt och stämningen på läktaren var riktigt bra, nästan i klass med gamla idrottshallen i Warberg... eller njaeee.. nu överdriver jag. Stämningen var bra, bättre än på A-lagets matcher. Flera spelare var riktigt underhållande att titta på även om jag emellanåt kände viss rädsla för att något snart skulle gå snett. Avblåsningar var det knappt tal om och tacklingar och spel var stenhårt. Domarna här nere är verkligen fenomenala. 
Hur slutade då denna  gastkramande tillställning?... jo det ska jag tala om.
Nummer 11 typ 150 cm lång och en av mina två favoriter på plan går in, gör ett grymt soloarbete och slår in 5-4 någonstans 15 minuter in i tredje period. Alligator behåller denna ledning och blir minsann mästare i Schweiz.

Tackar och bockar för härlig underhållning U18.. jag har på känn att det blir bra fest ikväll... förmodligen till den här låten.
Ni kan ju passa på att lära er rörelserna för det är det här som kommer snurra på Markus M i sommar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0