Besök =)

Tony var snäll och körde för andra dagen i rad till Zürich och flygplatsen för att hämta upp mig. Dagen innan hade han varit och hämtat upp vårt besök - Millan och Daniel.
Hela veckan jag varit borta hade det snöat alltså precis som veckan innan och Tonys syster med pojkvän var laddade inför skidåkning. Vi ställde klockan på hyffsat tidigt och sedan bar det av till närmsta skidområde. Snöandet höll i sig och hopppet om en blå himmel efter tunneln mot Grüsch grusades. Skidåkning skulle det bli i alla fall och puder hade vi gott om.
Snön var djup, djup även i backen och när sikten blev kass och jag gjorde ett försök att korsa mellan två pister försvann nästan Millan i snön. Helt sjukt mycket snö - kul men svåråkt. Lagom tills vi skulle ta sista liften ner fick vi iallafall ett litet tecken på att det fanns en blå himmel ovanför det tjocka molntäcket.
Jag är grymt inmponerad av Millan och Daniel som så snabbt hittade både form och stil i backen =)




När vi var nöjda med skidåkningen bar det av mot Zürich för att kolla innebandy. Den här gången körde jag nästan rätt med en gång..vet inte om Millan och Daniel håller med om det, men i allafall om man jämför med senaste resan till hallen i Zürich så körde jag nästan rätt.. =)

Här nere är innebandyn inne på finalrundan nu. Det ligger till som så att de sex översta lagen nu har fått ta med sig sina poäng och sedan får de allihopa möta varandra ytterligare en gång. När jag var på varmare breddgrader förlorade Alligator mot två av topplagen och därefter var det egentligen ganska kört. Efter förr, förra helgen kunde alltså alligator inte längre avancera till tredje plats och de kunde inte heller förlora sin fjärde plats efersom de två bakomliggande lagen förlorat sina matcher. Förra helgen vann i alla fall alligator båda matcherna mot lagen på 5:e och 6:e plats.
Idag spelades sista matchen innan semin och efter vad jag kan finna på nätet så har de förlorat i förlängningen.. jaja "egal" som man säger på tyska (spelar ingen roll). Nästa helg är det speluppehåll och sedan är det dags för semifinalen mot fjolårets vinnare Wiler-Ersigen.

Tillbaka till besöket!

Millan och Daniel är två tappra själar som trotsade snön ytterligare en dag. Strax efter att jag gått till jobbet gick gänget upp för att åka mot Klosters-Davos. Vädret efter tunneln hade tyvärr inte heller denna dag bjudit på några fina överraskningar. Sikten hade varit nästan obefintlig och därmed ingen vidare skidåkning. Himla osis tycker jag att vädret sviker när vi får besökare som vill åka skidor.
Måndagskvällen bestod av Tonys fläskfilé och kortspel - Trevligt!

På tisdagen fick den föredetta semesterfiraren och Tony återigen masa sig till jobbet. Vid lunch gick dock mannen i huset hem för dagen och efter att vi käkat försklassig lunch i form av Millans kycklingpesto så begav sig gänget till Milano med sikte på ett stormöte - nämligen följande!!



Jag var såklart inte ett dugg avundsjuk... (!)
Tyvärr har jag inga foton från detta stormöte, men kanske kan jag uppdatera med Millans kort lite senare. Matchen i Champions Leauge mellan Inter och Manchester slutade 0-0 vilket naturligtvis var lite tråkigt, men chanserna hade varit många och tre trötta själar lovordade upplevelsen när de kom hem klockan tre på natten.
Jag tror på dem... en dag ska jag också få se italiensk fotboll live - Jag ska!

På onsdagen bar det av tillbaka mot Schweden för våra gäster och på onsdagen försvann allt vad moln heter från vår dal. hade inte gjort mig något om de valt att försvinna ett par dagar tidigare, men nu fick Millan och Daniel i alla fall en glimt av hur underbart vackert det kan vara här nere.
Tack Millan och Daniel för ett himlans trevligt besök och hjärtligt välkomna åter!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0