Gran Canaria here I come..

Jepp som rubriken skvallrar om  - Jag ska till Gran Canaria!
Lördag vecka 8 bär det av och ungefär samtidigt som mitt plan lyfter landar en stor del av klanen Ericsson på Las Palmas. Fasters man Benny fyller jämt och det ska naturligtvis firas. 17 personer tror jag att vi ska vara totalt som hoppas få njuta av värme under en veckas tid i Puerto Rico. Ska bli såååååå härligt!
Efter att min resa var bokad gick vi till Ochsner och hämtade ut Tonys nya fina skidutrustning. Efteråt gick vi båda halvkrassliga med ett leende till bilen. Att det kan vara en sådan glädje att spendera!!

Här nere kallas det fönvindar när det kommer varma vindar in mellan bergen. 15 grader visade termometern på idag (?). Precis som senast detta inträffade i höstas så får jag huvudvärk... ganska mycket huvudvärk och blir illamående... förmodligen är det inte bara det för idag är halsen kass med. Hoppas jag är fit for fight till helgen bara för då blir det skidor vid fint väder. Förhoppningsvis kommer Linda på besök och hennes nya fina skidutrustning behöver också luftas... eller hur?

Bäst just nu är annars mitt nya fina pannband från "Fröken Svår" som jag fått av mina fina vänner. Det är gudomligt skönt och sitter som en smäck, dessutom behöver jag inte längre hamstra utan kan numera smacka på med hur mycket texturizer jag vill =). Ni är grymma tjejer, men korsordet blir jag inte riktigt klok på... vad vill A-K ha större och Jenna mindre.. tåls att tänkas på... =) 
Kom ju två paket med posten igår - familjen Ericsson med lillasyster i spetsen försåg mig med tre nya ögonskuggs penslar. En fantstiskt utförlig beskrivning av hur dessa ska användas till trots får jag nog allt packa ner dessa till Kanarishe Inseln för IRL-demonstration. Som mål kanske vi kan ha att jag lägger ögonskuggan en kväll själv eller... ? låter det som ett rimligt mål Carro?
Vet inte exakt vad som har hänt med mig här nere, men det här med att böla har blivit vardag för mig. En bra bok, en fin film, en idrottsinasats eller som de senaste dagarna vykort och hälsningar från nära och kära - varje vecka hittar jag någon ny anledning till att fälla en tår. Är det det här som kallas att bli gammal? Blir man även automatiskt blödig då?

Tony är iväg med laget hela kvällen och lirar curling, hoppas kunna få ut lite bilder från detta äventyr i veckan. Jag har precis tryckt i mig tre mozzarella mackor och nu tänkte jag somna framför TV:n till någon av alla våra härliga kanaler.

Förresten ni har väl inte missat att vår lilla kanton var i hetluften förra veckan? Här har kryllat av polisbilar och dygnet runt har det cirkulerat helikoptrar ovanför Landquart. WEF (World Economic Forum) har gått av stapeln några mil bort i Davos. Bland annat besökte de tre herrarna under detta event och ryktet säger dessutom att Kofi hängde på järnvägsstationen här i Landquart... 300 meter från vår lägenhet - Det ni!!

   


Kommentarer
Postat av: Anna

Aaaahhh, härligt att komma iväg. Hoppas att du får en riktigt nice resa.

Hörde att du var lite krasslig, krya på dig.

kram kram

2009-02-04 @ 18:21:28
Postat av: Lotta

Vad härligt med lite charter med hela släkten! Blir det fem kamp på beachen då kanske? ;)



Det här med att bli gammal... fick idag på posten av Hallands posten att de vill uppmärksamma min stundande högtidsdag på familjesidan. Hur gammal känner man sig inte då?!?!



Har du löst vad A-K vill ha större och Jenna mindre?

Jag skulle inte ha något emot fastare !!! Vad vill du ha eller du är nöjd?!

Jaja, lycka till hur som helst.



Stor kram

2009-02-05 @ 14:28:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0