Hollywood och Salomon

Egentligen skulle Tony spelat star-game i Zürich igår. Star-game går till som så att ett gäng utländska spelare blir uttagna att spela mot schweiziska landslaget i en uppvisningsmatch. Det hade naturligtvis varit en himla massa kul att delta i detta evenemang, men eftersom Tony fortfarande inte känner sig hundraprocentig så avstod han från spel och vi spenderade dagen i Graubünden.
I tidningen hade jag sett en annons om att europas största samlare av Hollywood-prylar skulle ställa ut sin samling i närheten utav oss. Jag och Tony tog sovmorgon och åkte sedan mot Sargans utrustade med dubbla kameror. Väl framme visade det sig att utställningen var i foajen på ett köpcentrum och de åtta montrarna bestod främst av dockor i naturlig storlek från diverse kända filmer. Vi fick möta Kinkong, Darth Vader, Spiderman, Batman, Jack Sparrow m.fl. I vissa montrar fanns även prylar som använts i olika filmer t.ex Jack Sparrows ringar i "Pirates of the Caribbean" och bovens stålgom i Bond-filmen Moonraker. Njaeee varken jag eller Tony var något vidare imponerade, men fota kan ju alltid vara kul. Nikon-batteriet svek dock och vår numera trogna reserv SONY ville plötsligt av någon outrgundlig anledning inte heller vara med.
Jag som ville haft foton på Spiderman, Batman och Starwars-figurerna till syskonbarnen Christoffer och Hampus fick snopet nöja mig med två foton på Terminator - Skit också!

När vi avverakat denna gigantiska (!) utställning drog vi in til Chur. Tony skulle återigen klippas och blev glad när han fick samma frisörska som senast. Jag drog på en shoppingtur och fyndade tre mössor i min favvobutik "Ding".
Schweizarna har uppenbarligen inte förstått charmen med Svea - 70 riksdaler för en svart toppluva från tidigare nämnda märke - som hittat =)
Jag och en kortklippt Tony gick en runda på stan och fastnade på Oschsner sport som hade rea på sina skidartiklar. Tony gick ut ur som stolt ägare till en komplett Salomon-utrustning och nu håller vi tummarna för att han blir frisk så vi kan ta ett premiäråk nästa helg med den nya utrustningen.

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0