Annorlunda utgång i Chur

Hemma från skidåkningen slappade vi runt i understället en bra stund innan vi tog tag i dagen igen. Linda hade shoppat nya mässor och varit på långromenad längs med Rhen. En stående favorit här nere har blivit vegetarisk lasagne och en sådan fick det bli denna lördagskväll. En dusch och en makeover senare så korkad vi upp lite vin och bänkade oss framför TV:n för att kolla melodifestivalen. Vet inte exakt varför man väljer att titta på detta varje år, men på något sätt så lyckas jag hamna framför detta program år ut och år in.

- Undertecknad utlyste Alcazar till sin favorit
- Linda briljerade med sina buggmoves till Scotts
- Tony som på senare tid valt att placera sig i "soul-facket" skickade stöttande sms till af Ugglas

By the way... var det bara jag som faktiskt tyckte att Petra Mede gjorde en bra insats? Hon är ingen favorit vanligtvis men jag skrattade flera gånger åt henne under kvällen.

På något sätt försvann tiden snabbt som sjutton efter att melodifestivalen var slut och någonstans runt 23 tog vi en taxi in till Chur för att göra denna stad osäker. Tony hade kontakt med en kille i laget som hade specialfest på G. Som jag nämnt tidigare firades Fastnacht i vissa byar i helgen och av denna anledning var det stor fest i stor lokal med utklädda människor och ännu en blåsorkester på scen (lite annorlunda). I biljettluckan fick jag och Linda förfrågan om vi var över 18 år och här någonstans borde vi anat oråd, men icke. Man kan säga att vi höjde medelåldern avsevärt första timmarna!!
Kvällen avslutades med nattamat som sig bör och taxiresa hem. Ännu en annorlunda utekväll i Chur har gått till historien och vettisjutton om Oscars är så himla illa ändå? Jaja.. humöret var på topp i alla fall =)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0