Grüsch


Just nu sitter jag i understället och uppdaterar här.
Ställde klockan på tidigt imorse, men vaknade ännu tidigare ... asbtinensen efter skidåkning har varit minst sagt påtaglig den senaste veckan. Till min glädje var himlen hyffsat fri från moln och efter en rejäl frukost packade jag bilen och drog iväg. Trots idogt tjatande var det svårt att få med sig någon till backen idag. Jag valde därför ett närliggande lite mindre område för dagen... fattar ni vilken lyx?? Jag kan verkligen välja och vraka mellan olika skidområden - Grymt!

Grüsch ligger bara ett stenkast ifrån oss och sidåkningen var ungefär som förväntat. Även detta skidområde var rent, snyggt och praktiskt, lite fler ankarliftar, men vad gör det?
Temperaturen var bara några få minus uppe på toppen och någon blåst var det inte tal om. Allterftersom dagen gick fick man förflytta sig lite för att åka i solen och på så vis tror jag att jag fick åkt igenom nästan hela området. Hittade ett par favoritbackar som jag hängde i största delen av tiden dock. Sista åket innan transportsträckan ner till byn var jag helt ensam i pisten. Kan ni fatta? Jag kan inte minnas att jag varit ensam en solig dag i de svenska fjällen en enda gång... ja, jo kanske i sadelliften i Åre då... =). Fint med grüsch var att man kunde lösa halvdagskort, perfekt när man åker ensam och pauserna inte blir så många. Nu är jag helt färdig i benen och mitt skidåkarbehov är stillat fram tills nästa helg =). 
Förresten, från att jag satte mig i bilen i Grüsch tills jag stod på parkeringen hemma i Landquart tog det exakt 9 minuter - Lagom nära tycker jag ;-)
Om ett par timmar kommer Andersons över på räklåda och jag måste ge mig iväg på jakt efter dill... exakt var hittar man det i söndagsstängt Schweiz?
 


Kommentarer
Postat av: Daniel

som sälen ungefär

2009-02-07 @ 16:17:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0