Besök, på spåret och skidåkning

Puh.... äntligen hemma från jobbet... fortfarande återstår ett gäng timmar att jobba igen efter min långledighet i jul.
Ännu en helg är över och det är galet vad snabbt tiden går när man är ledig, tänk om tiden kunde gå lite snabbt på jobbet. Tänkte uppdatera lite här vad vi har hittat på i helgen.

I fredags fick vi besök utav Linda och Oliver =) Även denna gång hade Linda med sig kaviar och annat götta från IKEA - Tack Linda!! Jag vill också bo nära IKEA. Att kaviar kan vara så gott.. har aldrig reflekterat över detta i Sverige, men det sägs ju att man inte saknar saker förrän man är utan de. Fredagen gick i TV-soffans tecken med "På spåret" och mitt nya favvoprogram "Skavlan". Inte förräns runt två-snåret tog vi sikte på sängen - Det är härligt att snacka svenska =)

Nio hade vi ställt klockan på vilket är tidigt för Eric(k)ssons, men utanför var det alldeles igenmulet och jag var inte sen tillbaka i sängen. Knappt en halvtimma senare var det dock något som väckte mig - ljuset från fönstret blev allt mer påtagligt och kanske skulle det bli skidväder i alla fall?
Linda var som vanligt morgonpigg och därmed vaken, vi drog ihop en rejäl frukost och sedan bar det av. Linda avstod dock eftersom hon hade ont i ryggen.

Som så många gånger förr så lämnade vi ett småmulet Landquart bakom oss och väl ute från tunneln efter Schiers så möttes vi av solen. Vi snackar nio minuter bort med bilen och plötsligt är vädret något helt annat. Även denna helgen var målet  Grüsch och efter att ha parkerat bilen gick vi de tunga ;) 20 metrarna till gondolliften och vips var vi uppe i backen.
På toppen möttes vi av en överraskning en hel orkester stod utklädd och spelade. Här i Graubünden närmar det sig något som heter Fastnacht och då får schweizarna göra det de gillar allra bäst - Klä ut sig!!



Jag och Tony var mer intresserade av utförsåkning och Tony var upprymd över att pröva sin nya utrustning. Skidåkningen var egentligen lite bättre denna gången än sist jag var i Grüsch eftersom det fallit lite snö under natten - Härligt!
Som vanligt var det inget folk i backarna (flera gånger helt ensamma i pisten som ni kan se på foton nedan) och som vanligt smakade ölen gott uppe på toppen (orkestern till trots). Vad ska man säga??... sådana här dagar är det bara så självklart varför vi befinner oss i Schweiz.
På den lite brantare sidan av området började molnen från Landquart komma in på eftermiddagen.... tur då att man är så högt upp att man inte märker av de. Ganska coolt molnhav (wolkenmeer) som de kallar det här ner som tornade upp sig kan jag lova.  Runt fyrasnåret steg dock molnen och vi försökte hitta vägen ner i den täta dimman - detta resulterade i för mig spruckna skidglasögon, ömmande tumme, nackspärr och lite små rivsår på hakan = Säsongens först vurpa!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0