snödroppar

Sådärja... nu börjar den här maratonuppdateringen gå mot sitt slut.
Har varvat min lördagskväll med bloggande och TV-tittande. Allt i min ensamhet. Tony är som jag skrivit nedan iväg på match idag i Bern, men om en timma eller två borde han dyka upp här hemma igen. Fortfarande finns det ingenting uppdaterat på Schweiz innebandysidor  angående sista finalrundan - katastrof-dåligt.

Hur har jag spenderat min dag då?
Ja för det första så sov jag ett par timmar längre än på veckodagarna - fantastiskt skönt.
Därefter såg min plan ut som följande:

- Ersätta mina spruckna skidglasögon
- Gå en promenad i någon fin by
- Simma

Dessvärre blir det nästan aldrig som en tidsoptimist har tänkt sig. I sportbutikerna ser det ut som om skidsäsongen börjar gå mot sitt slut och eftersom jag inte var ute efter varken neonblå eller neongula skidglasögon så drog denna inhandling ut en del på tiden. Min promenad blev förlagd till Chur centrum och Churs industriområde (fråga mig inte varför), simhallen hann stänga och i ren desperation efter en fin upplevelse och lite fotografering tog jag en snabbis förbi de vingårdar där jag plockade vindruvor i höstas i Malans. Varför blir det aldrig som jag har tänkt mig?

I Malans stötte jag iallafall på lite vårtecken och solen har lyst på mig precis hela dagen. Ett vårtecken var snödroppar som tydligen överlevt under täcket av snö.
Snödroppar för mig är mormor och morfar...... Fina, fina mormor - saknar!!!!!





I Malans vill man helst inte möta några bilar - alls!! Det är förbannat trångt på gatorna och överallt är det stenmurar på bägge sidor. Idag klarade jag mig ifrån några som helst möten - Skönt!
I Malans liksom i flera andra byar har de valt att måla sina vattenposter, det är lite mysigt tycker jag.





Imorgon är det skidåkning som gäller för hela slanten, hoppas verkligen att det fina vädret håller i sig. Imorgon är det även 1:a mars och jag förstår inte hur himla snabbt tiden kan gå. Två månader sedan jag träffade syskon, syskonbarn och vänner - Helt sjukt!
Saknar er alla där hemma... delar av den här veckan har jag saknat alla lite extra. Lider av lite hemlängtan för tillfället och ser fram emot vänner och familjs besök i vår, men ni vet väl att det fortfarande står tomt i gästrummet flera helger innan det blir sommar och västkusten för oss?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0