Alligator gegen Grasshoppers 11-4

Redan måndag igen, men det gör inte så mycket för helgen var heeeeeelt underbar.
Egentligen hade jag planerat att vara i Paris i helgen och festa loss med min kära vän Johanna, men tågtidtabellen ville inte alls ta mig till Paris för en effektiv resa och hyffsad peng. Istället blev det att spendera helgen i Schweiz.

Fredag kväll drog jag och Tony in till Chur efter att jag slutat jobbet. Det är nämligen så att medans jag gått och dagdrömt om Paris har Tony envisats med att reta mig med att han ska ut och åka skidor. Åka skidor är ju något jag typ längtat ihjäl mig efter och innan jul hann vi aldrig ut i backarna. Eftersom planerna blev ändrade angående France så närmade sig nu preimäråket för mig =). Men innan vi kunde ge oss ut i backen var vi tvungna att ekipera Tony litegrann, det gick tyvärr sådär däremot hittade jag en finfin Salomon jacka i en obestämd färg...typ röd-rosa-orange.

Lördagen tog jag sovmorgon och planerade att åka med spelarbussen till Zürich eftersom det vankades match där. Anna ville på utflykt så planerna ändrades och vi två brudar tog bilen in till Zürich city för lite shopping. Det var inte bara jag och Anna som tänkt oss shopping och som vanligt när det ligger reahögar överallt och butikerna är crowded så gav jag upp ganska snabbt.
Precis innan stängning hände dock något oväntat. I sista butiken lyckades Anna "hököga" Anderson hjälpa mig att hitta både skidbrallor och vantar till Tony, nu skulle han också vara beredd inför morgondagen.

Efter lite snabbmat på donken så var nästa mål att hitta vägen till hallen där matchen gick av stapeln - detta skulle ju inte bli så svårt? Låg ju nästan i centrum...
Cirka en timma senare var vi på plats i hallen och fick i alla fall sett sista period. Innan helgen hade jag bara sett Zürich när jag åkt igenom till flygplatsen... nu har jag sett HELA Zürich by night! Nästa gång kanske vi ska satsa på att ha med oss en mer detaljerad karta.. eller vad tror du Anna?
Alligator var i fin form och slog dåvarande femteplacerade GC med 11-4 - LOVELY!!

Kommentarer
Postat av: Kartläsaren...?

Ja, shit vilken tur det blev... vi kan ju inte säga att vi inte sett Zürichs alla kvarter efter den lilla tripen. Men skam den som ger sig...:) Vi hade roligt i alla fall...och Alligator vann utan att vi såg hela matchen...NAJS. vi får väl hälsa på killen på macken nästa gång vi är i stan. Imorgon blir det sushi - freue mich sehr...:) Pöss o kram

2009-01-12 @ 20:17:45
URL: http://aanderson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0