Lördag i Bern

Vid lunch mötte vi upp Calebssons som alltså bodde typ grannar med Hotell Ambassador.
Daniel och Linda bjöd på en guidad tur genom Bern. Trots att vädret var trist såg man ändå charmen med staden. Vi gick förbi den gamla delen av staden och längs med floden Aare som flyter igenom. Linda och Daniel visade de rätta hängen på sommaren och hinner det bli varmt innan de drar tillbaka mot Sverige får det nog bli ett besök till i Bern med tillhörande dopp i Aare.
Jag blev lite förälskad i Berns hustak.



Mitt i Bern finns det även björnar man kan hälsa på. Jag vet med bestämdhet att jag inte vill möta en broder till den här killen i skogarna.



Att bo i Landquart är på en himla massa sätt hur fint som helst, men det var grymt skönt att se något nytt och Bern hade en hel del att erbjuda. För första gången här nere gick jag i affärer som inte heter H&M eller Benetton, men ändå erbjöd ok kläder.
I Bern fick fick också stifta bekantskap med en ny kille vid namn Sami. Sami spelar också i könitz, men har även spelat ett år i Karlstad. Jag vet inte om schweizarna är grymma på språk eller om det är enkelt att lära sig svenska. Återigen har jag i alla fall träffat en schweizare som efter 10 månader i Sverige pratar bra mycket bättre svenska än vad jag pratar tyska efter fyra års grammatik och glosinlärning och nu ett halvår i Schweiz.

Efter en supergod fika och vallning i city tog vi Berns "spårvägar" (tram) tillbaka till Heckenweg. Calebssons bjöd på god mat och sedan bar det av mot Grünenmatt där alligatorerna skulle spela match.
I Grünenmatt skulle det bli väntan för oss i nästan två timmar, men Sami hittade det absolut bästa sättet att slå ihjäl tid på - PINGIS!!!
Att en sport kan vara så roligt det är ofattbart. Efter en svettig tresetare som för min del slutade med en snöplig frlust mot Sami gav vi upp pingisspelet och fick se alligator vinna en klar seger mot Grünenmatt.
Grym avslutning på en grym dag - Tack Linda, Daniel och Sami!

                                                                                                  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0