Vardag i Landquart

Äntligen hemma efter en dag på jobbet, idag har tiden gått relativt snabbt. Just nu får jag göra alla mallar till brev, kontrakt och så vidare det är kul och förhoppningsvis kommer jag att vara en baddare på word och exel när jag kommer hem. I veckan ska jag även försöka mig på att göra klistermärken till företaget jag jobbar på.... kan ju bli spännande. Någon som har erfarenhet från att skriva ut klistermärken från vanlig skrivare??

Det fina vädret är tyvärr ett minne blott just nu. I nästan en månad har det tydligen varit klarblå himmel och behaglig temperatur. Idag har det snöat flingor stora som snöbollar och molnen ligger lågt och tungt över bergen. Snö är bra för i helgen var det nästan 10 grader och det mår ju inte skidbackarna bra av.. .även om de ligger ex hundra meter högre upp än Landquart.

Tony har jobbat idag och känner sig lite bättre, förhoppningsvis kan han spela i helgen. I helgen är det sista omgången matcher innan finalrundan sätter igång. Här ligger det nämligen till så att de sex översta lagen får ta med sig sina poäng och mötas en gång till, därefter går de fyra översta lagen till semifinal. Mitt eviga tjat om poäng grundar sig alltså på det här upplägget. Helgen som gick slutade med förlust mot segertippade Wiler och vinst mot bottenlaget St. Gallen.
Alligator ligger nu på en hyffsat trygg fjärde plats, vilket känns helt ok. Framför i serien ligger Bern-lagen - Wiler, Könitz och Tigers, i den ordningen. I helgen möter Alligator två lag som ligger under de i tabellen och kan de knipa sex poäng så vore det super.

Inte så mycket att prata om här just nu, helgen var extremt lugn och veckodagarna fylls främst av jobb.
Dessutom trivs både jag och Tony ypperligt framför TV:n nu, vi kan äntligen zappa runt bland lite svenska kanaler =)
Egentligen väntade vi besök från Tonys syster Camilla och hennes Daniel i helgen, men det blev tyvärr inställt. Med tanke på hur Tony har hostat och snörvlat var det kanske tur i oturen. Vi ser fram mot ert besök senare i vår och hoppas att snön ligger kvar tills dess.

Flera helger står två rum fortfarande tomma här nere i vår... Hjärtligt välkomna!
Nu ska vi dra iväg till en italienare och spela poker... Wish us luck =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0