Detta är livet!!!

Heeeeelt underbart!
Igår hade jag en utav mina verkligt bästa dagar någonsin. Skidmässigt var det lätt topp tre och jag tror aldrig att jag kommer glömma gårdagen. 0 grader, klarblå himmel, inte ett moln, strålande sol, vindstilla - jag kan fortsätta i evigheter!!
Johan och Anna hämtade oss tidig morgon och kosan styrdes mot Kloster-Davos. I Kloster parkerade vi bilen, mötte upp Gerber och sedan bar det av upp i en trång kabinbana.
Jag vet inte vad jag ska skriva, det som väntade där uppe är obeskrivligt - Åre släng dig i väggen!!
HEEEELT sjukt vackert och som jag skrev tidigare 0 grader, klarblå himmel, inte ett moln, strålande sol, vindstilla
Fattar ni????
0 grader =
inte ett dugg kallt
Klarblå himmel = Obeskrivligt underbart
Inte ett moln... så långt ögat kan nå - Hur ofta upplever man det i Sverige??
Strålande sol - Nu förstår jag varför semesterfirare som kommer hem från alperna jämt är bruna.
Vindstilla = Alltså verkligen knappt en bris... på 2600 meters höjd!!!







Unglaublich eller aaanglaublich - vilket man vill ;)
Ronja bjuder på vårskrik jag bjöd på ett gäng alpskrik igår. Åka skidor i alperna är livet!!
Tonys skidutrustning som jag vi dagen innan i Zürich satt som en smäck och som vanligt överraskar denna man. Jag var förberedd på att söka upp ett barnområde på pistkartan, men det visade sig vara alldeles onödigt - Vilken talang!
Sittlift upp och backe ner, korta stopp med calandaöl, hotdog och kaffedrink.





Kvällen avslutades i underställ i äkta schweizeranda hos Nadja i Saas med ostfondue. Vilken underbar dag!!!


Kommentarer
Postat av: Anna

Kan bara instämma-UNDERBART!

pöss

2009-01-13 @ 12:46:39
URL: http://aanderson.blogg.se/
Postat av: Anna

FANTASTISKT!

pöss

2009-01-13 @ 14:55:49
URL: http://aanderson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad du skriver härligt Alex!

Helt fantstiska bilder. Can't wait to get there!

Kram på er

2009-01-13 @ 19:53:54
Postat av: Anonym

Kan inte beskriva hur enormt avundsjuk jag är! Här sitter jag i ett regnigt och grått Sverige och får se dessa fantastiska bilder.... Kan bara konstatera att ni befinner er på rätt plats och jag är på helt fel :(



Stanna ett år till så ska banne mej en skidresa planeras! Så TONY se till att spela dina kort rätt!!!!



Kram Kram

2009-01-13 @ 21:07:04
Postat av: Lotta

Kan inte beskriva hur enormt avundsjuk jag är! Här sitter jag i ett regnigt och grått Sverige och får se dessa fantastiska bilder.... Kan bara konstatera att ni befinner er på rätt plats och jag är på helt fel :(



Stanna ett år till så ska banne mej en skidresa planeras! Så TONY se till att spela dina kort rätt!!!!



Kram Kram

2009-01-13 @ 21:08:42
Postat av: Lotta

Kan inte beskriva hur enormt avundsjuk jag är! Här sitter jag i ett regnigt och grått Sverige och får se dessa fantastiska bilder.... Kan bara konstatera att ni befinner er på rätt plats och jag är på helt fel :(



Stanna ett år till så ska banne mej en skidresa planeras! Så TONY se till att spela dina kort rätt!!!!



Kram Kram

2009-01-13 @ 21:12:01
Postat av: Lotta

Rädd för att ni ska missa mitt budskap! :)

Det krånglade lite för mig igår som ni kanske har sett!



Lev Väl!

2009-01-14 @ 11:50:47
Postat av: Anna-Kajsa

AAAAAÅÅÅÅÅÅOOOOOO......näe...blir så AVUNDSJUK...sitter på jobbet och kollar ut. Det är fortfarande en tjock grå dimma, regnit och plus kl är 12:04! Vill till Alperna. Måste kolla sista minuten!

Kram

2009-01-14 @ 12:08:29
Postat av: Karin Knape

Åh,, vad härligt du verkar ha det! Du har figurerat i mina drömmar de senaste nätterna - antar att det är för att du är på väg tillbaka till Q framemot sommaren! Kul för oss iaf! Kram

2009-01-28 @ 12:36:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0