Tiden går fort när man har roligt...

Helt galet vad tiden går snabbt. Jag har inte bara hunnit fira jul och nyår jag har även hunnit med en övernattning i Berlin, jobb och så plötsligt var det fredag - fattar ingenting!
Tiden går snabbt när man har roligt heter det ju och jag antar att jag haft det i tre veckor nu då. Att komma hem var underbart skönt och välbehövligt även om allt inte riktigt gick som det var tänkt. Min tioitopp-lista som jag skrev höll enda fram till nummer sex, därefter sket det sig brutalt. Jag borde kanske anat att allt inte skulle bli som jag tänkt mig redan när 1:an av alla kanaler lade av på julafton och Kalle Anka var nära på att utebli klockan 15:00. Tack familjen Netterberg för att vi fick komma och titta hos er. Tråkigt att vi inte hann ses mer, men får ta igen det i sommar..... om ni inte kommer ner och hälsar på oss vill säga?

Vad var det då som sket sig?

1. Träffa familjen och släkten inklusive nyförvärvet Elton "michelingubben" Hast.
Tjockis måste jag dessvärre kalla dig Elton, ja och 2 veckor äldre Elias med för den delen. Den dagen det vankas barn önskar jag mig lika snälla bebisar som er.
2. Träffa alla grymma vänner
Ni är super friends och ni fattas mig här nere!
3. Klipptiden hos Jennica "Elite" Toresson den 23:e
Åhhh.... vad det är gött att vara nyklippt och slingad - Danke vielmal Jennica, enjoy Egypt!
4. Köttbullemackan och grönskapssoppan på julafton
"Satt som en keps på huvet"
5. All övrig julmat
Satt/sitter som ett bälte runt midjan.
6. Fest på juldagen =)
Förfesten är alltid roligast - Tack Jennica och Anders.
7. Dubbeldop 28:e
Inställt p.g.a vattkoppor
8. SHOPPING i hyffsade affärer
Jo, men en del shopping blev det väl ändå, men jag hade kanske lite för höga förväntningar på de "hyffsade affärerna."
9. Min första lön sedan september
VISA-kortet hann aldrig anlända innan det bar av till Sverige.
10. Kebabrullen vid tresnåret på campino natten till den 26:e
Inställt p.g.a lång kö och en lillasyster som utlovade mat hos sig (Vilket hon höll, men jag dessvärre somnade ifrån)

Jaja.. 60% blev ju uppfyllt i alla fall och en hel del andra saker som aldrig lyckades komma in på listan.

Julafton var mysig med en oväntad jultomte, men bror med familj fattades oss.
Engla reagerade ungefär som jag hade tänkt. Trodde eventuellt att hon skulle vråla av glädje mer det här året än förra, men njaeee... resultatet var ungefär det samma.




Juldagen bjöd på hyffsat bra drag, men som vanligt var förfesten roligare.
27:e december visade sig däremot bli en kanonkväll. Cheers and beers - Where everybody knows your name - Det är ju där man ska vara ;).
Nyårsafton  var grymt mysig med god mat och sällskapsspel... att jag och Anna-Kajsa är bättre än Lotta och Jennica i "Alias" råder det ingen tvekan om utan är snarare ett faktum ;). Sällskapsspel är verkligen grejen!!





Tack alla härliga vänner och kära familj för en skön vistelse hemma. Kändes lite tufft att lämna Sverige den här gången faktiskt. Känns tråkigt att jag inte hann med allt jag ville och tanken var ju inte riktigt att ligga febrig på min "semester". Att stanna hemma ett par dagar extra än vad som var tänkt gjorde i alla fall sitt till och med tanke på hur snabbt denna veckan gått så känns det som att tiden här nere förmodligen kommer att flyga iväg fram till sommaren.
Just nu känns det bra att vara tillbaka och det är skönt att hänga med Tony - Han är bra ;)
Bjuder på lite foton från blandade tillfällen från min och Tonys vistelse hemma.



Tonys syster Carro passade på att fylla jämnt i jul.
Massor av grattis i efterskott Carro =)





Kommentarer
Postat av: Lotta

Det var kul att ha er i krokarna ;)



Nästa gång är ni förlorare, du och Kajjan - det vill jag lova!



Hoppas på att få se lite skidbilder nästa gång!



Kram Kram

2009-01-10 @ 15:17:44
Postat av: Jennica

Alla är bra på Alias om man fuskar! =)

Gillar er ändå...

2009-01-16 @ 10:01:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0