Bern i solsken =)

Söndagen var egentligen planerad att tillbringa i lämpligt skidområde, men jag och Linda bestämde oss för att hoppa det och istället utforska huvdstaden ytterligare. Himlen var blå, blå, blå och efter en fantastiskt god frukost var frågan om det skulle bli en lång eller kort promenad med världens snällaste hund Oliver.
Valet blev en lång promenad längs med Aare och Bern visade sig från sin allra finaste sida.
Det var inte bara jag, Linda och Oliver som tyckte att en promenad skulle passa bra. Massa glada människor hade beslutat att göra liksom vi och hundar det var det gott om. Jag var knappt rädd och jag tror att jag har Oliver att tacka en hel del för det. Hundar kan faktiskt vara ganska snälla även när de inte har koppel. Längs med aare fanns även ett utomhus Zoo med en del coola djur. Vildsvinen nedan kan eventuellt vara det grisigaste jag sett.
Promenaden varade i nästan fyra timmar och kameran gick varm, härligt =)
Klicka på bilderna så blir de större =)







Återigen tack Linda, Daniel och Oliver för en toppenhelg =)

På vägen tillbaka körde jag och några tusen till genom Zürich för att komma hem. Jag tog en avstickare till Winterthur för att pausa lite och kolla in matchen mellan Winterthur och Alligator. Alligator är heta som gröt för tillfället och vann även denna. Tony sitter fortfarande på bänk, men ídag har han fått ett nytt medicinskåp av en ny läkare så nu håller vi tummarna för att han ska vara fit for fight till finalrundan.
Om fyra dagar är det helg och helgerna i centraleuropa är som ni kanske märker grymma... =)
Saknar er alla där hemma och hoppas på att få se massa bilder från dubbeldopet som fick av stapeln i helgen.
rattis Elias och Elton till era fina namn. Saknar er alla där hemma.  

Kommentarer
Postat av: Anna

Ååååhhh, vad mysigt ni verkar ha haft. Jättefina foton... och shit vad mycket du har skrivit:-) puss

2009-01-26 @ 22:20:29
URL: http://aanderson.blogg.se/
Postat av: Linda

Kanonfina kort du har tagit! Och vad mkt snällt du har skrivit om oss, blir lite rörd.

Vi tyckte väldigt mkt om att ha dig här, du och Tony är välkomna tillbaks, anytime! Ta en annan väg än genom Zentrum nästa gång bara :)

Ses på lördag!

KRAM

2009-01-26 @ 23:30:46
URL: http://calebsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0