Das Wetter

Tänkte säga några ord angående vädret.
När jag kom ner hit efter nyår så var vädret heeeelt underbart och så hade det varit precis hela julen/nyår. Det fina vädret höll sig kvar och även vi semesterfirare fick njuta av detta i ett par veckor. Därefter hände något ganska oväntat. Ett molntäcke och en himla massa snö parkerade här över och verkar vilja stanna kvar. I bästa fall är det fint en dag i veckan och faktiskt har dessa dagar varit runt helgen..... vilket naturligtvis är välkommet.
Nu tycker jag ändå att det är dags för en upshapening av det "fina" alpvädret. Om en månad är skidsäsongen över här nere och jag skulle inte ha något emot en goggle-bränna innan dess.
Förra veckan när jag gick till jobbet på morgonen såg jag inte ens grannbyn Mastrils för alla låga moln.
För en tid sedan visade jag stolt en bild på utsikten från mitt kontorsfönster.
Nedan visar jag den senaste tidens mörka sanning - upplyftande??

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0