Fredag = lite längre lunch = hinner med lite bloggskrivning.

Snart ännu en vecka förbi, härligt med helg.

Veckan som varit har vi haft besök av Herr Vinter igen och om jag förstàtt de svenska tidningarna rätt sà har även ni där hemma haft avbrott fràn vàren.

I nästan tvà dygn snöade det här nere, men nu efter lunch har det spruckit upp och är alldeles ljuvligt ute.

När man gàr hem för dagen här nere màndag som fredag sà säger man att man tar "feierabend", eftersom feier är fira sà undrade jag i början vad folk skulle fira jämnt och ständigt, var liksom alltid nàgon som fyllde àr. Just precis nu skulle jag inte ha nàgot som helst emot att ta "feierabend" eller kanske man säger "feuerabend"?? schweizertyskan och jag är fortfarande inte bästa vänner.


Igàr gjorde Warberg det igen ... och vi satt som vanligt bänkade, tänk om man kunde hoppa in i TV-rutan vad roligt det hade varit. Grymt starkt att ta hem den täta kvartsfinalserien som blev och vi kommer sàklart med stort intresse även följa semifinalerna. Grattis Warberg!


Ikväll är det IKEA i St. Gallen som gäller för oss. Vàr vän Gerber ska flytta till ny lägenhet och behöver fylla sin vàning och vi har inget emot att fylla vàrt kylskàp med kaviar. Idag har IKEA öppet extra länge - ända tills 22.00 och om jag fàr bestämma gàr vi inte utanför dörren förrän vi blir tillsagda. Tänk om de här fyra timmarna kunde gà snabbt nu dà.. ska bli förbannat gött med en femkronors varmkorv.


Idag är det 12 dagar kvar tills vàrt nästa besök anländer, längtar som sjutton efter er Anna-Kajsa och Peter.
Längtar efter ganska mànga just nu. Sà himla kluven, vill liksom att tiden ska gà fort sà vi fàr komma hem till den svenska sommaren och alla nära och kära samtidigt som det känns oerhört sorgligt att lämna allt underbart här och vill därför bromsa tiden. Tänk om man kunde flytta hit lite syskonbarn, övrig familj och vänner för ett litet tag..... risken finns att vi stannar för gott isf.


Hepp nu börjar min lunch gà mot sitt slut. Imorgon bär det av mot St. Moritz, ett besök som gör mig lite nervös av olika anledningar. Ska försöka uppdatera imorgonkväll sà kommer ni förstà av vilken anledning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0