Slumdog Millionaire

Så var det fredag igen. Har sagt det förr, men säger det igen. HELT sjukt vad tiden går snabbt, imorgon är det en månad sedan jag åkte till Gran Canaria = unglaublich!
Idag efter jobbet hämtade Tony upp mig och så drog vi in till Chur för att återigen kolla bio i sällskap med svenskarna i Chur. Alla oscarsvinnande bios går här i krokarna på engelska så då får man passa på.
Idag stod "Slumdog Millionaire" på programmet, filmen som tog storslam på oscarsgalan. Jag hade en del förväntningar, men hade hört väldigt delade åsikter om denna film. Såhär efteråt har jag bara ett råd att ge - Gå och se den!
Skithäftig, snygg film med skönt soundtrack och en blandning av humor och drama. Kul att fått se två bra filmer på så kort tid. Bion i Chur var dessutom riktigt fin... inga frottébesklädda stolar där inte.



Efter bion käkade vi italienskt med helt gäng skåningar. Summan av kardemumman - Mycket trevlig kväll och nu jäklar är det helg! Imorgon ska det bli en del sol och uppemot 15 grader här nere i dalen. Imorgon bär det av tidigt mot backarna - Härligt! Tony får inte följa med ... för honom drar semifinalerna igång imorgon - Sjukt spännande! Ska underdogsen från bergen kunna rå sig på regerande mästarna från huvudstaden?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0