Tschitschers

Kan tyckas vara en lite konstig rubrik.
Att ha två "sch" i ett ord är som Lina så fint uttryckte det "lite overkill", men en mysig liten by var det i alla fall som vi valde att åka skidor i idag.
Redan innan klockan nio bar det av idag för en morgontrött 100%+ arbetare på en lördag. Det fina är att på löragar är det inte lika tufft att komma ur bädden, i alla fall inte när himlen är klarblå utanför och solen lyser.
Fönvindarna som jag skrivit om innan har kommit in i dalen igen och hos oss här nere visade termometern på 15 grader. Jag är allt bra nyfiken på hur varmt det var högst uppe på toppen idag. Säkert är att uppkavlade armar på en underställströja var mer än nog varmt. Tschitschers var ett litet skidområde att jämföra ungefär med vårt närmaste skidområde. Grüsch som jag skrivit om och visat bilder från tidigare. Vad som var bättre här var att det fanns lite fler stolsliftar och därmed kan man förhala mjölksyran som lätt gör sig påmind av allt för frekvent anakarliftsåkande.  
Att köra till Tschitscher var bara det en upplevelse och helt säkert är att det får bli ett utflyktsmål lite senare i vår igen för en promenad. Vägarna snirklade sig i terpentingvägar upp och bakom varannan sväng blickade man ut över Schweiz fantastiska bergslandskap. Runt 35 minuter kan det väl ha tagit att komma fram = lagom långt ;-)

En Gulaschsoppa som tydligen satt bra fart på min annars så stabila (!) mage och en Calanda på en uteservering i backen och vad mer kan man säga än att det här är livet =).
Sista åket som jag lät stanna vid ett sista åk även om det aaallllllra sista åket alltid är lockande var dessutom riktigt bra. Ni vet väl god vänner att man alltid alltid ska hoppa över sista åket?
Kort och gott var det en kanondag i backen med trevligt sällskap som gick i Skånes tecken!





Min kära man å sin sida värmer just i detta nu upp inför första semifinalen mot Wiler-Ersigen.. detta kan förhoppningsvis bli en riktigt spännande historia som jag lätt kommer följa live via nätet. Så kan även ni göra via denna länk ---> http://unihockey.ch/cgi-bin/seite.pl

Nu ska jag ta mig ur understället och njuta av en dusch därefter bär det av mot Zizers där det vankas mozzarellamackor och melodifestival! Inatt kommer jag somna gott och imorgon ska jag mysa med min man och mitt nya solbrända ansikte (ja Lina, solen tog nog idag som du sa =) och sedan kolla in andra semifinalen som jag gissar på att intresserade med all säkerhet kan följa via samma länk --->  http://unihockey.ch/cgi-bin/seite.pl


Kommentarer
Postat av: Lotta

Man tror ju inte att det är sant.... helt otroligt vackert! Hade mer än gärna tagit ett par åk tillsammans med er ;)



Kramar!!!

2009-03-15 @ 21:11:47
Postat av: Lina

Jag klär i skidbrillor, men kanske inte i skidor ;)

2009-03-18 @ 16:10:11
URL: http://linabina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0