Barcelona?

Idag hände det något sensationellt i vår lilla by Landquart, på bion visade det film på engelska. Eftersom Tony var iväg på ännu ett av sina sena mastodont-långa träningspass så fick det alltså bli Kino för min del. Inte nog med att det var bio på engelska dessutom var det en film som jag gärna ville se - "Vicky, Cristina, Barcelona". Penelope Cruz fick en Oscar för sin biroll i denna film och jag måste tycka att hon är väl förtjänt av den. Kan rekommendera denna Woody Allen film -riktigt mysig stundtals med en lagom dos humor.


Att gå på bio i Landquart var en upplevelse i sig. Första frågan löd om jag ville ha parkett eller balkong plats?
Jag blev helt ställd bion hade än så länge inte på något vis skvallrat om att där skulle finnas en balkong. Jag tog en parkett-plats, men vände lika fort när jag insåg att jag var den enda som valt att sitta just där. uppgraderade min biljett till balkong och slog mig ner i biostolarna täckta av frotté. Jag bli så förvånad ibland.... man tror att Schweiz ska vara ett modernt land med hyffsad stil och känsla, men ack så fel man kan ha.
Kvinnorna framför mig hade beställt in en liten flaska vin som de drack ur två champagnglas och jag kunde inte låta bli att le över det komiska i hela situationen.
En sunkigare biosalong har jag egentligen aldrig skådat som väl var fungerade ljud och bild som det skulle. Den unkna doften av gamla filtar i en källare gjorde liksom inte intrycket bättre och där sitter de här två kvinnorna framför mig på första rad på balkongen och dricker vin ur champagneglas??
Ibland frågar jag mig om jag är i Schweiz eller någon helt annanstans flera hundra mil österut.
Reklamen som rullade i början av filmen kändes som hämtad från svenska lokal-TV -91 och för en stund slog det mig att jag här har en affärsidé. Som pricken över i kommer det fram en stillbild mitt i filmen helt utan förvarning och omber oss att gå och köpa något gott i pausen??? pausen?? kvinnorna som nu druckit ur sitt vin beställer in en flaska till.
Lika plötsligt som pausbilden kom i bild lika plötsligt kör filmen igång igen och biomästaren leder folk till sin platser med en ficklampa... ja det var ju oerhört svårt att hitta tillbaka till sin plats i den gigantiska (?) biosalong som intogs av säkert 25 personer. Schweiz är ibland ett överraskningarnas land, men nu minns jag i alla fall hur det var att gå på bio -87 igen.

Igår hände det också grejer minsann. Vi spelarfruar (jag och Anna) åkte till simhallen i Zizers där vi ett par timmar trängdes med alla zizers simskolebarn och när vi sedan kom hem till familjen Anderson hade våra män tillagat förstklassig mat och därpå efterrätt.. inte varje dag  =)
Himlans gott var det och jag gillar vår nya tisdagstradition. Kvällen avslutades med att titta igenom ett gäng foton från Anna och Johans senaste resor. Undrar om man någonsin kommer ge sig iväg på långresa, hade ju varit så grymt. Hursomhelst är jag efter mitt biobesök jäkligt laddad för en Barcelona-tripp och jag vet en som hänger på ... hon börjar på L och slutar på otta!!!

Kommentarer
Postat av: Karin Knape

Jag vill jättegärna till Barcelona! När? ;)



KRAM - du saknas här i Q-världen!

2009-03-06 @ 15:42:09
Postat av: Lotta

God Morgon!

Nu sitter jag och äter frukost och ska sen vidare ner på stan. Möta upp sandra och strosa runt, kanske ta en kaffe. Hade hoppas på att solen skulle lysa så man hade kunnat sitta ute under en filt och mysa ;)



Klart jag är på BARCELONA! det här har jag tjötat om sen jag kom hem från brighton..... ;)



Schweiz överraskar även mig efter dina berättelser!



Hoppas solen lyser på er så att ni får en härlig dag i skidbacken!



Kram på dig kära vän!

2009-03-07 @ 10:21:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0