Laax och måndag


Måndag - fredag, måndag - fredag, måndag - fredag!
Tiden går en himla massa snabbt känns det som... på gott och ont. Känns som att vi snart kan påbörja nedräkningen mot Sverige och det är inte klokt att vi bott här nere i 7 månader redan. En av anledningarna till att tiden går himla snabbt här tror jag beror på att vi hittar på en del saker.... och det är något som jag verkligen hoppas att jag tar med mig tillbaka till Sverige. Det behöver faktiskt inte vara så himla krångligt att åka ut på utflykt. Hur många av er läsare har varit vid Borrås skåra i vuxen ålder? Upp med en hand!

Igår styrde jag och Tony kosan mot ett nytt skidområde. Vädret var inte alls i klass med det väder som bjöds på lördagen med 15 grader, klarblå himmel och strålande sol, men skidåkning hade vi båda sett fram emot hela veckan så skidåkning skulle det bli. Unnade oss en liten sovmorgon, åt en rejäl frukost och sedan bar det av mot ett för oss nytt skidområde. En halvtimmas bilfärd och sedan var vi framme. Redan på väg upp med första liften tittade Tony ut en backe som han tyckte såg bra ut... sedan kom det en till.. och en till.. och en till. Vi visste sedan innan att området var stort, men det här var det galnaste jag sett. Åt precis alla håll och i precis alla riktningar fanns det liftar och pister. Området tog liksom aldrig slut och ett tag kändes det som att vi inte gjorde något annat än åkte lift. Allra högst upp åkte vi och där på 3000 (!) meters höjd väntade en skidupplevelse utöver det vanliga. Någon liftkö var det inte tal om, vi var inte ensamma i pisterna, men alla backar här nere är så breda så man märker liksom inte av varandra.
Emellanåt tittade solen fram och landskapet som tornades upp framför och bakom oss verkade aldrig ta slut.
Schnitzel och en Calanda-öl på toppen och sedan var det dags att åka neråt igen. Runt 45 minuter tror jag det tog att ta sig ner och då brände det bra på framsidan av låren kan jag säga.
Till Flims, Laax, Falera åker vi gärna igen även om det brände lite i plånboken. Hemma blev soffan snabbt upptagen av undertecknad, resterna från fredagens taco-kväll slank snabbt ner och Beck-filmen satt som en keps på huvét ;-) som Malins pappa brukar säga!
För er som är intresserade länkar jag här till skidområdet. http://www.laax.com/flash/index.php?#/de/home

Veckans första arbetsdagen flöt på ganska bra och jag kommer antagligen vara någon slags mästare i word och excel när jag kommer tillbaka. Efter killarnas träning kom Andersons över på kvällsmat och alldeles strax kommer jag att somna gott. Imorgon ska männen fixa fin middag till oss tjejer som ska tillbringa kvällen i simhallen medans våra bättre hälfter sliter i köket. Ypperligt förslag Anna och spännande att se vad som står på menyn.
Snart är det antagligen fredag...





Kommentarer
Postat av: Lotta

Äntligen har man något att göra igen ;)



Härligt och se lite skidbilder igen... helt otroligt, 45min ner.... ojoj! Härliga bilder från värmen med!



Ha det fint mina vänner!

Kram Lotta

2009-03-03 @ 08:03:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0