Snart fredag

Sådärja!
1500 meters simning avklarad. Idag var första gången hittils sedan jag började simma som jag faktiskt inte alls kände för det egentligen. Väl framme kändes det dock lite bättre även om de vanligtvis så varma och inbjudande duscharna inte alls kändes lika ljuvliga idag... inte heller bassängen kändes uppvärmd som vanligt. Naturligtvis bara inbillning från min sida. Gött var att vi som mest var fem personer i bassängen idag. De tre damerna med tyngder och flytkuddar (!) Vad nu det ska gå ut på, en motionssimmare och jag. Sista 200 metrarna var jag helt ensam - Härligt! Kunde inte låta bli at tänka när jag låg där och plaskade att mitt motionssim hade blivit helt ultimat om damen i receptionen dragit på Radio Hallands webradio med matchen Warberg - Falun istället för orkestermusik, det får bli den dagen man innehar en egen pool helt enkelt ;) Grattis Warberg one more to go!


Imorgon är det äntligen fredag igen och en helg närmare kommande besök och annat skoj. För er som snart ska packa väskorna och hälsa på här nere så kan jag tipsa om en länk som jag surfade förbi häromveckan ----->  http://www.neugut-landquart.ch/
Går ni in på denna sida får ni en ganska klar överblick hur det ser ut hos oss. Som jag berättat tidigare så bor vi på landet och ja... ni fattar när ni går in på länken helt enkelt. Missa inte att gå in på "Unsere Kühe" där förstår ni kan ni se lantbrukets allra bästa mjökkor. Till exempel är det foto på Bluemli som knep den ärofyllda titeln "Miss ältere Kühe" 1997 (Ungefär "Miss gammal ko")



Jag är by the way ganska så säker på vad min man fördrivit tiden med innan han påbörjade torsdagens pannkaksstekning ;)


Nu blir det kvällsmacka här i Neugut och sedan bädden. Sov så gott vänner och familj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0