Vi har det bra!

Vad annat kan man säga??
När solen lyser här ner och båda är lediga då har vi det helt enkelt förbannat bra.
Eftersom lördagskvällen blev sen och killarna hade en innebandymatch i benen så drog vi inte iväg förrän halv elva i söndags. Ett nytt skidområde i Glarus skulle utforskas, Elm som området hette låg nästan en och en halv timma bort från oss. Runt lunch var vi framme och redan efter ett åk satte vi oss ner för lunch... inte mig emot mina ben var av någon anledning tunga som bly redan i liften upp.

Det märks i skidbackarna att våren är på ingång. Underlaget bjöd på en del is med ett tunt lager snö ovanpå, riktigt hårt var det på sina ställen och mina skidor är definitivt i stort behov av en slipning.

Till en början var sikten riktigt kass eftersom himlen var fylld av dismoln och när de gick ihop med snön i pisten så blev det liksom precis samma kulör. Framåt eftermiddagen började solen tränga igenom molnen och när vi satt högst upp på toppen så upptäckte vi plötsligt att himlen var knallblå. Vi skråade ut en sväng på berget och fick på så vis ett par riktigt fina åk och herr Eriksson fick definitivt mersmak på att åka "offpist". Som avslutning satte vi oss på en uteserving, drack en lokal öl och förundrades över hur fantastiskt vackert det är här nere. De vykort jag får se här nere går inte att beskriva ens med foton. Helt sjukt vackra landskap och frågan är om Sälen och Åre någonsin kommer kännas värt ett besök igen.

På väg ner vid 16.30 tiden blev vi återigen påminda om vårens intågande och mina ben var inte alls sugna pà sorbet-glass-snö, men ner skulle vi och slalom fick det bli det mellan barfläckarna. Nästa gång blir det gondolbanan ner!






























Väl hemma tråkade Tony mig ungefär hela kvällen för att jag gått in i väggen i backen under dagen... skönt att ha en så "supporting" man.
Jag och Tony slängde ihop tacos öppnade ett par kalla Heineken, bäddade med madrass framför TV:n och kollade "PS.I love you". När filmen var slut och jag lipat klart konstaterade vi att vi har det jäkligt bra.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Japp, vi har det gött...när det är fint väder. Slasket nu kan jag vara utan:) Sorry med go-karten...man kan ju inte vara bäst all the time :) Roligt att ni hittade på något med jobbet...



Må så gött, kram Zizers.

2009-03-25 @ 20:10:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0