Damernas

Idag bestämde vi oss för att det var en bra dag för spa. Vi tog bilen till Lenzerheide, bad om två biljetter till Wellness och möttes av ett "Nej det går tyvärr inte, tisdagar är wellness bara öppet för kvinnor - immer so"
Ehh... jaha sa jag och bet mig i tungan.. lagom nära att fråga "När det var männens dag". Jag vet inte så mycket om svenska simhallar, badhus och spa egentligen, men existerar speciella dagar i dessa bara för damer i Sverige 2009 också?
Ibland blir jag så trött på Schweiz...
Simhallen fick Tony i alla fall inträde till och även utomhusbadet. 1500 meter klarade vi av idag, tre åk i rutschbanan och det helt gudomliga utomhusbadet. 30 minuter rekommenderas man som högst vara ute i badet, vi överskred den rekommenderade tiden idag. Bortsett från när vattengympa-damerna tog igen sig efter sitt pass så var vi stundtals helt ensamma i utomhuspoolen. Det var förmodligen sista gången för en lång tid framöver som vi badade omringade av Lenzerheides vackra berg. Vemod tror jag det kallas.




Lenzerheide Sportzentrum vs. Håstens simhall


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0