Bob Hansson och snöblandat regn

Snöblandat regn har vi blivit bjudna på idag, undrar vad en-av-de-största-humlor-jag-någonsin-sett som precis flög förbi på balkongen tyckte om det.

Det är fint att gå på kalas i Skattagården, det blir ännu trevligare när det dyker upp oväntade besök. Trist att det inte var fredag igår då hade bilen inte gått söderut så tidigt som 23.00 kan jag lova.

Bob Hansson klev av tåget när jag skulle kliva på idag. Undrar vad han skulle i Borås och göra? Ångrar lite att jag inte gick fram och gav honom en kram, då skulle han nog blivit glad. I höstas när jag lyssnade på honom uppmanade han alla att kramas lite mer. Bob berättade även en väldigt fin historia som jag kortfattat tänker återberätta så gott jag kan.

♥   Ett tvillingpar föds. Den ena tvillingen är liten och klen, den andra tvillingen är stor och stark. Tvillingarna blir lagda i varsin kuvös, den lilla tvillingen blir allt mindre medans den större tvillingen sakteligen växer. En sköterska tar ett deperat initiativ att lägga de båda tvillingarna i samma kuvös varpå den store tvillingen lägger sin arm om den lille.. därefter växer de båda...   ♥

Bob hade sett en affisch på tvillingparet och därefter fått historien berättad för sig. Nu har jag googlat som en tok, om någon vänlig själ har en länk till denna "affisch" så dela gärna med er.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0