Borås-Varberg - Tre timmar

Måndagkväll kom nästa bakslag som definitivt förtjänar detta extrainlägg. Klockan 17.00 stiger jag på tåget på Borås central för att ta mig hem från min sorgliga arbetsdag. 17.33 anländer vi till metropolen Skene och där sitter vi. Ungefär en timma,  X antal kapitel ur ”Zahiren” och ett samtal till sköna-Lisa och bästa-Åre senare kommer det en ersättningsbuss. På ersättningsbussen får jag en plats där jag åker bakåt (oväntat) och därmed åker ”Zahiren” snabbt ner i väskan.

I Berghem stiger ingen person av, i Björketorp stiger en person av, i Horred stiger fem personer av, i Veddige stiger tre personer av, i Derome stiger en person av, i Tofta stiger en person av. Klockan 19.53 stiger jag och 25 andra personer av i Varberg. Klockan 20.00 serveras det Chili Con Carne på Markus Meyers och det var nog ungefär endast och bara det som kunde rädda kvällen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0