Ensamma promenader och batterilös - tisdag

Klockan är nu bara 17.50 och jag har två potentiella ämnen hittills. Jag kommer välja det ena av den anledningen att jag tror att det andra även kommer påverka min morgondag och därför är det dumt att ”slösa bort” det redan nu.

Tisdagens sämsta måste bli ensamma ”after-lunch” promenader runt Ramnasjön. Varje dag runt halv två utnyttjar jag och Karin en del av veckans friskvårdstimma som företaget bjuder på. Denna spenderar vi med allehanda arter av fåglar runt Ramnasjön. Promenaden innebär 3000 extra steg, välbehövlig friskt luft och en chans till att prata ostört om annat än jobb. Måndagens och tisdagens promenader kändes jobbiga i solsken – hur tusan kommer det då att kännas när Borås återigen visar sig från sin rätta sida? – hur f-n kommer det kännas när jag får gå ensam under mitt paraply?

  -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Behöver jag skriva att kvällen kantats av bärbara telefoner utan batteri, bortglömda mobiler i iskalla bilar, mobiltelefoner utan batteri, försvunna kanaler på TV:n och nästintill oinstallerbara Samsung program.

Ge mig kraft!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0