Tisdag 5 april 2011

6.06 - Mammmmaaa
7.15 - En pigg Engla och en stor kram.
8.00 - Uppgång
8.45 - Engla pekar ut sitt foto på dagisets kollage och säger "Linda Bengtzing". Engla, inom parentes Linda Bengtzing står det under hennes foto.
9.00 - Barnen vinkar glatt i fönstret och det där med att lämna barn på dagis är bra mysigt alltså, åtminstone när de är glada. 



Möter upp Jennica och Nikki för att därefter möta upp A-K och Ebbe. Nikki skiner upp när de två barnvagnarna möts, sträcker ut handen och säger "Ebbe". Två förvånade mammor tittar på varandra och jag får vara en del av mammaledigheten - Stort!
Kortpromenad runt fästningen i snålblåst byts ut mot mysfika på Veras. Planerar en månad framåt i tiden på Big Travel, hänger med pappa, glömmer plånboken i pappas bil.

I Varberg kan man bada med Lenin. Jag och mina bästatjejer och Lenin kommer bra överens och när man hängt med sina bästatjejer får man googla Nostradamus när man kommer hem. Det var inte sista gången jag fotbadade, bastade och bubblade hos Lenin, sanna mina ord.

Hos storasyster ligger "Piff och Puff sitter barnvakt" vid Eltons säng och tredje gången gillt uttrycket gör skäl för sitt namn även idag.

Pappa ska bjuda på korv och bröd och spaghetti och köttfärssås och potatismos och fläsk och rostat bröd och wienerbröd och knäckebröd... men herregud nu har jag ju glömt att bjuda på kaffe!! Vill du ha kaffe Alexandra?



Kommentarer
Postat av: Carro E (sis)

2011-04-08 @ 14:50:47
Postat av: Carro E (sis)

Vilken bra dag du verkar ha haft! Men blev du verkligen mätt ;)?

2011-04-08 @ 14:51:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0