Söndag 20 februari 2011

Himlen är klarblå, solen lyser och att gå upp klockan 08.00 en söndag hör inte alls till vanligheterna hos Eric(k)ssons. Det är rätt fint att gå upp klockan 08.00 på helgdagar, kanske kan det komma att upprepas - helgen blir ju liksom skitmycket längre. Den lilablå pärlan spinner på mot Jönköping, i Jönköping vaknar en nästan ny liten människa när vi öppnar dörren till Andersons. Lite småtjurig är han allt den där Olle till en början, men sedan flirtas det hejvilt och de där knallblå ögonen kan komma att bli livsfarliga en dag. En annan dag förhoppningsvis lite innan Olle A har hunnit få moppemurra så ska jag göra lika fina Schweiz-album som hans mamma Anna har gjort. Innan jag kör vidare mot skogen i Mullsjö kommer jag och Anna återigen överens om att det var allt bra fin skit att bo i Schweiz.



I skogen i Mullsjö får man vänta på att köpa biljett utomhus i iskylan, då är det fint att ha en undanlagd biljett i förköpskön, speciellt när förköpskön är två personer lång och ordinarie biljettkön hundra människor lång. Eller som min Göteborgska kollega skulle uttryckt det - "tre spårvagnar lång". Pixbo tar tre löjligt viktiga poäng och kristdemokraterna är matchsponsor.


Kommentarer
Postat av: Olles mamma

Hej! Kom på att du börjat blogga igen... Gick in och kollade läget och såg en liten kille som kändes bekant:) Jättekul att få träffa er en liten sväng...ses snart igen! KRAM Anna, Johan och Olle

2011-02-25 @ 10:17:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0