Torsdag 3 februari 2011 - Symöte

Första torsdagen varje månad är lätt en av månadens höjdpunkter, då träffas jag och ett gäng tjejkompisar och är kreativa ihop. Just den här torsdagen dubbade vi dessutom in ett nyförvärv - Världens bästa Lotta, tillika denna bloggens främsta läsare samt inläggsskrivare. Varmt välkommen kompis! Det är så himla fint att ha en symötesgrupp. Symötesgruppen drog igång samtidigt som jag flyttade till Schweiz hösten-08 och sedan dess har gruppen fått två husägare, en fröken har blivit fru och tre flickor samt en pojk har sett dagens ljus, dessutom är två nya på väg. Jag brukar klaga på att det inte händer lika mycket nuförtiden som det gjorde förr, med detta svart på vitt måste jag nog tänka om (?). Förutom att vi alltid äter något gott (denna torsdag till ära - cheescake) så till skillnad från vad alla tror så stickas, sys och virkas det i massor. Symötesgruppens "never-ending-story" är lätt Ida-Marias julbonad, den dagen den är klar borde vi definitivt fira på något vis, frågan är hur? Jennica har nästan alltid gjort något klart och Anna-Kajsa brukar börja på något nytt varje gång. Jag kämpar vidare med min mormorsruts-filt och kommer förmodligen ta över som "never-ending-story-projekt-ansvarig" den dagen Ida-Maria är klar. Tack Katrin för den här gången, längtar redan till mars och nytt möte hos Ida.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0